Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta konton från Linux LDAP?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet av nån bra HOWTO/Dokumentation för att få en OSX Server att hämta konto-information från en Linux-LDAP server?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-08 09:26

Har du befintlig konto information på LDAP servern och andra OS klienter (windows, linux)?

Om inte så borde det väl i princip gå att köra OS X server i någon "directory slave" mode och sätta upp LDAP server med apples OpenDirectory tillägg. Jag har inte kört mycket OS X Server dock.

För min egen hemma miljö (läs 3 macar) så tänkte jag konfigurera upp en OpenDirectory variant som kör under openLDAP och Ubuntu. Med konto information, mountningar, synkningar av viktiga kataloger hanteras.

Om det är detta eller något liknande du är ute efter så postar jag gärna information när jag fått det att fungera, dock så kommer det ta lite tid.

Jag har läst denna typ av dokumentation fast för någon *BSD Unix. Vet inte om det var Free eller Open eller Net... men den vore inte vara så svårt att hitta.

1
Bevaka tråden