Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport svårt att ansluta efter senaste uppdateringen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-07 13:11

Efter att jag uppdatterade den senaste airport-uppdateringsgrejen på min MacBook har jag helt plötsligt mycket svårare att ansluta till trådlösa nätverk där jag förut kunde, jag behöver vara mycket närmare källan nuförtiden. Vad kan jag göra?

För mig så buggade 'Internetanslutning' som sköter Airporten ur totalt. Jag får ställa in airport via Systeminställningar/Nätverk. Funderar på en ominstallation, men om det är firmware lär det ju inte hjälpa...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-02-09 10:09

Jag tycker mig också ha märkt att det trådlösa på en MacBook Pro CD har blivit något sämre.

Jag hade redan innan lite problem med att få korrekt IP-nummer på vissa nätverk. Men efter uppdateringen så har det blivit värre. Nu kan jag inte alltid ansluta på mitt egna nätverk hemma ens (som aldrig tidigare har krånglat). Och jag vet att det inte är nätverken det är fel på då jag på flera av de krånglande ställena (inklusive hemma) har suttit med en polare bredvid som inte har problem alls. Han har en MB CD medan jag då har MB C2D. Irriterande!

Här finns en massa saker att testa med: http://www.macfixit.com/article.php?story=2005093011343164

Varje gång macen har varit i viloläge måste jag först slå av airporten i meny och sedan slå på den ingen för att jag ska komma ut på nätet.
Verkar vara ganska dåligt utav en ny Airport Extreme som jag fick i fredags.

Hoppas att det finns någon bra lösning på detta annars får man gå tillbaka till den gamla hederliga linan mellan rouer och macen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-12 23:35
Ursprungligen av heiko:

Varje gång macen har varit i viloläge måste jag först slå av airporten i meny och sedan slå på den ingen för att jag ska komma ut på nätet.

Har en ibook G4 och en macbook upplever samma problem på båda..

Heiko, kolla gärna infon jag länkade till i meddelandet ovan, det kan vara så att nätverkspreferenserna behöver rensas och göras om. Sen vet jag att det i 10.4.9 ingår en fix just för anslutning till pålitliga nätverk efter vila, fast om den löser ditt problem vet jag inte.

1
Bevaka tråden