Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Tankade NeoOffice ok men sen ska man vara inne i Terminal

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 11:03

och skriva saken (i unix?) verkar farligt speciellt som APP inte gäller kan nån hjälpa? har precis Switchat

Vaddå i Terminalen?
Jag ha aldrig skivit något i terminalen i Neooffice.
Något måste ha gått snett i så fall. Man skall bara koperar över den i programmappen och sedan dubbelclicka på neooffice och sen skall den starta. Det fungerade för mig tills nu på detta sättet.

Så gör du det.

Var inne och laddade ned den senaste betan från NeoOffice.
Först öppnar man imigefilen (dmg-filen) så att en skivsymbol hamna på skivbordet. I den öppnade imigen finns det en installationsfil som man dubbelclicka på för att installerara den. Obs datorn kräver ett lösenord av dig so du kan installerar den.
Efter att installationen är avslutad kommer det finnans Neoffice i Programmappen.
När du starta sedan neoffice starta en guide som uppmana dig att att gudkänna licensen och att skiver in Ditt nam och andra grejer för att regestrerar dig. Efter det är det fritt fram att köra.

Senast redigerat 2007-02-07 12:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 15:21

Tack det funkar fint. MEN när jag mailar ett NeoOffice till
min pc så går det inte att öppna, får felmeddelande att jag måste... Kontrollpnelen<mappalternativ<och sen associera filen det kan inte jag och inte min faster heller! suck. tror jag köpet en pc iställer eller åtminstone office föt Mac.
Kan jag få hjälp?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-07 15:48
Ursprungligen av ptg:

Tack det funkar fint. MEN när jag mailar ett NeoOffice till
min pc så går det inte att öppna, får felmeddelande att jag måste... Kontrollpnelen<mappalternativ<och sen associera filen det kan inte jag och inte min faster heller! suck. tror jag köpet en pc iställer eller åtminstone office föt Mac.
Kan jag få hjälp?

Du måste spara filen i ett format som din PC kan läsa. Har du Office på PC:n och det är ett textdokument du vill överföra så ska du spara det i word-format på macen.

Har du Neooffice på PC'n då ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 15:55

nej de flesta har windows och jag tänkte inte övertala alla att installera Neo bara för att jag vill ha ett gratisprogram...
Men kom på att jag kan spara den som ".doc" och vips så funkar det. Sen testade jag ".odt" (open text document) men det funkar inte. Men varför läser inte Pc ".odt" som ju skall vara standard enl OASIS?

Det är inte PC som inte läser .odt, det är Office som inte stödjer det formatet. En förklaring till varför är att om det hade gjort det så hade Microsoft förlorat marknadsandelar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 16:11

Tack för svar, ja de vill väl ha deg... jag känner mig helt nöjd m NeoOffice kanske ser ut lite som en kopia men det är inget av vikt. Neo läser ju office filerna från pc, så jag hoppar runt

1
Bevaka tråden