Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple MagSafe Airline-nätadapter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja tänkte ut ch flyga om 1 vecka med ryanair, därför undrar jag om denna funkar.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6254042/wo/g24p3MqxwhAQ3YsQEtMXlU7lmeQ/15.0.21.1.0.8.25.7.11.8.3

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-06 22:35

Inte när jag flög till London förra månaden. Kan säkert variera beroende på hur nytt flygplanet är. Jag har aldrig sett ett sånt uttag. Kanske bara är på amerikanska flygbolag?

btw. Så klarar din MacBooks batteritid vilken Ryanair-flight somhelst..

Nja, ja ska resa 8h till flygplattsen också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-06 22:39

Ah, kanske hinner ladda lite när du checkat in, det brukar jag göra. Du hittar säkert ett eluttag någonstans.

Att RyanAir skulle bjuda på ström sådär hursomhelst är jag tveksam till.

Ska ut och flyga om en månad, och har lite funderingar kring flygplan och laptops.

1. Har hört att bland annat skärmen kan påverkas negativt ifall den utsätts för trycket på höga höjder. Någon som har erfarenhet av detta?

2. Känner du till vilka flygplan inom europa som har W-lan ombord? Eller finns det bara tillgängligt nere på marken? (ska flyga med SAS/Austrian Airlines/Swiss)

3. Hur pass moderna bör flygplanen vara för att man skall kunna använda sig av Apples Airline-adapter? Läste på annat forum att el-kontakten brukar sitta under sätet, men även att alla säten inte är utrustade med kontakt.

Skärmar kan säkert ta skada av hög höjd men det gör du med. Trycket i kabinen motsvarar runt 1000 m, bör inte vara något problem. Vet däremot att en MacBook inte klarar av 9000 m höjd (hårddisken gav upp...), detta empiriskt provat!

1
Bevaka tråden