Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod HiFi system

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-12 17:35

Hej, va hel säker på att nått sånt här skulle finnas, men sökte runt lite och kunde tyvärr inte hittat något.

Men iallafall, har funderat på att köpa ett HiFi system till min iPod nano... alltså typ Apple iPod Hi-Fi systemet för 3495 spänn som finns på hemsidan där man sätter i iPoden i toppen och så har man fjärrkontroll och så till....

Va inne i en affär och lyssnade på den och ljudet funkar la, men undrar om ni har något sådant som ni rekommenderar???
man känner ju inte för att lägga ut så mycket pengar på nått man inte blir nöjd med sen.

Vill alltså bara bli av med min stereoanläggning egentligen eftersom den e så jäkla stor och ful.
Har ju ändå all musik som jag lyssnar på på min iPod så kan ju likaväl ha den iistället med nån het liten stereo sak

Så några idéer???

Har oxå funderat på en HiFi, vissa kommer nog säga att vi e tokiga för det är en ganska maffigt pris, men jag tycker ljudet va nice alltså och matchningen med ipoden va fin! men jag har spanat runt lite och hittat följande:

DLO HomeDock -> kräver dock att man fixar högtalare sj, vilket man väl även kan göra med apples egna docka oxå...

Liknande Hifi Denna verkar sjysst, men vet inte så mycket om den skulle va fint att höra den, den e billigare men har i princip samma funktioner som hifin.

JBL on time denna e så jäkla snygg, tycker jag iaf, vet inte så mycket om den men fin e den.

Bose SoundDock denna tror jag e bra. bose gör bra saker.

Griffin TuneCenter även denna en "docka" utan högtalare men verkar vara sjysst ändå.

iLuv's kandidater Här finns det produkter från iLuv, olika lösningar. Mycket snygga de där med cd inbyggt så att säga.

Ja, det har jag hittat, obbservera att jag inte läst så mycket om funktionerna utan tänkte bara det kunde va bra med lite hjälp. Vet heller inte om det går att få tag på utan jag tänkte mer bara för att du skall kunna bilda dig en uppfattning om hur allt ser ut, sen får du/vi fördjupa dig/oss. Ska nog bestämma mig snart över hur jag ska göra, återkommer mer om det då. skriv gärna hur det gått för dig och om det har varit till ngn hjälp..?

Mvh Micke

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-12 22:15

länken till den där "liknande hifi" funkade inte är det den här du menar? http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6104042/wo/K64fNUPrAl3m30hrI7O1GEWbGiy/6.PSLID?mco=9466C244&nplm=TF580

jag har också änkt att köpa ipod hifi,
de där me inbyggd cd var ju skit snygga,, undra vad frakten kostar för dom

  • Medlem
  • 2006-04-12 23:43

denna va ju dåligt snygg klick

men undrar ju hur bra ljudet kan tänkas vara.. och frakten.. hmmm

Har inte hunnit kolla runt så mycket ännu, men om jag hittar nått intressant så låter jag er veta

Ja iluv's lösningar var fett snygga. ska nog maila och höra angående frakt... peys

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 10:31

apple gillar inte att man hotlinkar

ne märkte det, synd för deras egen skull.

  • Medlem
  • 2006-04-19 09:53
Ursprungligen av rod:

din rääääääääääääv, skulle precis länka den :eek:

  • Medlem
  • 2007-02-06 13:30

Jag tror att mkt har svårt att slå Hifi:n i ljudkvalité. Kompisen har en sådan. När den väl kommer in i ett normalstort rum spelar den riktigt bra.

att slå hifins ljudkvalite... öhh... drömmer du? ja det beror ju självklart vad man har som referens men tex ett par aktiva monitorer för 3k slår hifin med hästlängder... + docka så är du ändå under hifins pris.

1
Bevaka tråden