Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini och två bildvisare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-02 13:48

Jag funderar på att köpa en Mac Mini, men undrar då om det är möjligt att på ett enkelt sätt ha den inkopplad till två olika bildvisare samtidigt, t.ex. en LCD-TV och en projektor. Båda bildvisarna behöver inte kunna användas samtidigt, men jag vill helst slippa att flytta kablar när man vill byta från en bildvisare till en annan. Går det att lösa med någon form av förgreningskontakt eller växel? Blir jag tvungen att koppla in båda bildvisarna med samma typ av anslutning (VGA/DVI/annat)?

/Galex

funkar verkligen den där kjell co switchen om jag har en mac mini som jag vill ha kopplad till min gamla 28" tv via s-video och samtidigt till skärmen med dvi, utan kabelswitchning?????????

Jag löste detta genom att koppla in digitalboxen via komponent, på så sätt får jag HD-bild.
Mac Minin sitter fortfarande i DVI-porten. Skönt!

Ursprungligen av southtown:

Jag löste detta genom att koppla in digitalboxen via komponent, på så sätt får jag HD-bild.
Mac Minin sitter fortfarande i DVI-porten. Skönt!

Skulle du kunna förklara lite närmare hur du gjorde. Är också intresserad att få ut datorn till en skärm och en annan tv/skärm.

Ursprungligen av matteus82:

Skulle du kunna förklara lite närmare hur du gjorde. Är också intresserad att få ut datorn till en skärm och en annan tv/skärm.

Jag har Mac minin bara kopplad till tvn som mediacenter. Den är Inte kopplad till någon annan skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-02 07:48

Undrar också om den den där Kjell-switchen. Är det någon som testat?

Någon som kan skriva ngt om kjell-switchen?

Kan inget om den switchen, däremot har jag en splitter från Kjell:

Kjell & Company - 98277 - HDMI-splitter

Splittern fungerar bra, skickar bild från Mac Mini och PS3 till Receivern, från receivern till Splittern och från Splittern till en LCD-TV och till en projektor. Fungerar jättebra. Enda problemet är vid strömavbrott då Splittern verkar hänga sig och jag behöver dra strömmen på den och starta om den igen.

Märker ingen skillnad i bildkvalitet.

Ok, lite overkill för mig och dyr. för väl ta o köpa en DVI->VGA för mac minin :/

jag har köpt kjell-switchen för 299kr och den funkar prima.. Ingen ide att köpa ngt annat som är 10ggr dyrare

1
Bevaka tråden