Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder krashar..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

När jag högerklickar inne i finder så krashar den.
Det händer ganska ofta. Vad kan det bero på? Hemskt irriterande.

jag hade samma problem, det var så himla jobbigt att jag tänkte försöka mig på en ny installation av osX. Då hände det här:

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/211044-ominstallationspanik.html#post1228213

Ursprungligen av martin wijk:

jag hade samma problem, det var så himla jobbigt att jag tänkte försöka mig på en ny installation av osX. Då hände det här:

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/211044-ominstallationspanik.html#post1228213

Usch, jag funderar också på att göra en ny installation.
Nu vet jag iaf hur jag ska göra om jag får ditt problem O:-) vid ominstallation.

  • Medlem
  • 2007-02-05 22:05

Prova att slänga Finders .plistfil. Om inte det hjälper så kör lite underhåll, reparera behörigheter och töm cache etc. Använd gärna program som fixar det åt dig t ex Onyx, Cocktail eller Xupport

Någon .DS_Store som är korrupt kanske?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2007-02-06 00:22

Detta problem har i 95% av fallen sitt upphov i att man installerat en tredjepartskontextmeny som inte fungerar som den ska. Titta i mappen 'Contextual Menu Items' i /Library eller ~/Library och plocka bort tilläggen ett efter ett till du hittar boven. (Starta om Finder mellan varje...)

  • Medlem
  • 2007-02-06 15:14
Ursprungligen av spot:

Detta problem har i 95% av fallen sitt upphov i att man installerat en tredjepartskontextmeny som inte fungerar som den ska. Titta i mappen 'Contextual Menu Items' i /Library eller ~/Library och plocka bort tilläggen ett efter ett till du hittar boven. (Starta om Finder mellan varje...)

Precis har för mig att
det är Stuffit som ställer till det, prova att ta bort den...

1
Bevaka tråden