Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha tips på billig och bra extern hårddisk!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
jag behöver skaffa mig en liten extern hårddisk som jag kan lägga in allt möjligt jag inte vill ha i min powerbook G4.
Söker en som ligger runt 1000-1500kr.... och har hört att Lacie ofta hänger sig..
Jag kan inte så mkt om sånna här saker men vill gärna att den ska vara smidig att ta med och bra.
vad ska jag köpa?
Mvh peter

Senast redigerat 2007-02-06 06:09
  • Oregistrerad
  • 2007-02-05 16:04

AluDisc på NetonNet är billig och bra, tycker jag

något spec. att tänka på? har hört att det är bra att den drivs på strömmen från min dator bara...

På Siba såg jag en iOmega 320GB-disk för ett par veckor sedan, den låg runt 1000-lappen vill jag erinnra mig. De har jag förstått, ska vara bra.

De på Siba har ingen Firewire, ifall man tycker det är bra och nödvändigt.

ja.. firewire ska det vara;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 18:58

Ta en med Firewire 800 om du har det på datorn. Dubbelt så snabbt: 800 Mbit/s mot 400 Mbit/s för Fw 400 och (endast nominellt) 480 Mbit/s för USB 2.0. Jag vet inte hur det är med andra tillverkare, men Macotekets Gigasmart finns i alla tre versionerna.

Ursprungligen av Mondo:

Ta en med Firewire 800 om du har det på datorn. Dubbelt så snabbt: 800 Mbit/s mot 400 Mbit/s för Fw 400 och (endast nominellt) 480 Mbit/s för USB 2.0. Jag vet inte hur det är med andra tillverkare, men Macotekets Gigasmart finns i alla tre versionerna.

Jag sitter och funderar på att uppgradera min backup-lösning och blev intresserad av Gigasmart men jag har ingen aning om hur dom är i kvalité. Hur är diskarna som sitter i? Hur väl fungerar kylningen? Hur är ljudnivån?

Någon som har provat?

1
Bevaka tråden