Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av Macbook när Leopard 10.5 kommer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-05 06:18

Tror ni att Apple kommer att uppgradera processorn i Macbooken när de släpper Leopard? Jag sitter här och väntar på att Leopard ska släpas och då ska jag köpa en Macbook.
Är det nån som vet hur det gick till när Tiger släpptes? Lyfte man processorkraften i burkarna då eller?

Vad jag minns så fick sig dåtidens G4:or en översyn samma sommar (alltså någon månad efter att TIgern kom ut på marknaden). Sista revisionerna av iBook och Mac mini kom med lite fetare GPU, 512 MB RAM, BT och Airport Extreme som standard. Då var skillnaden den att när Tiger kom så klarade inte alla maskiner CoreImage, då fanns det på pappret en anledning att uppdatera. Nu har alla macar det som krävs för Leopard (vad jag vet).

Om Apple håller sig till sin halvårsrutin så kommer det nog ändå i alla fall en speedbumpad MacBook lagom till Leopard. Har man tur så blir det lite mera godis under huven. Förmodligen kommer det stora ändringarna med Intels chipset Santa Rosa som nu är försenat till hösten. Det ska bl.a. innehålla en ny GPU.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-05 08:05

Ska man slå till nu eller ska man vänta lite. Det var väl ett tag sedan 2.0ghz processorn kom så det borde väl hända något snart eller? Och förresten, brukar det inte vara så när de är på G att släppa ett nytt OS att man kan få det på köpet men att de skickar det i efterhand?

  • Oregistrerad
  • 2007-02-05 09:36
Ursprungligen av imported_wallraff:

Ska man slå till nu eller ska man vänta lite. Det var väl ett tag sedan 2.0ghz processorn kom så det borde väl hända något snart eller? Och förresten, brukar det inte vara så när de är på G att släppa ett nytt OS att man kan få det på köpet men att de skickar det i efterhand?

Det har jag aldrig hört talas om... men kanske om du köper datorn samma dag som OSet släpps, och du får den med det gamla... men jag tvekar över det faktiskt...

  • Oregistrerad
  • 2007-02-05 10:02

Tror ni att det kommer att presenteras den 20:e feb som ryktet påstår eller?

Leopard? Nej....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-05 13:50

Det dröjer nog ett tag till innan det kommer nya macbooks av följande skäl: Det var inte så länge sedan de uppdaterades, brukar gå ca. 6 månader mellan. Intel har inte presenterat några nya processorer som kan tänkas vara aktuella för bärbara datorer.

1
Bevaka tråden