Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätet går ner hela tiden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket är skitjobbigt. Enligt ispn så har inga störningar förekommit. Nätet går ner var 5te minut (ungefär) och man måste förnya DHCP hela tiden Det har varit så i ett antal veckor. Vissa dagar är det bättre än andra. Alla inställningar verkar vara korrekta. Testat bredband både av och på. Kabel rakt in i väggen - ingen modem eller så. När nätet väl är nere gåre att pinga på varken ip eller router el dylikt Var tror ni problemet kan ligga?

Du kanske har en D-Link router

Hade en sådan som betedde sig just så.

Du har inte skrivit något hur din uppkoppling ser ut.

Här är vad jag har: http://www.mdfnet.se/.

Du har kopplat datorn direkt i uttaget och har samma problem? Har du möjlighet att testa på samma sätt med en annan dator? Får du då samma fel är de ju rätt solkklart att de är nåt fel som ISP'n måste åtgärda.

Tyvärr så ere så att vi måste ange datorn fysiska nr för att bli uppkopplade :/ Så jag kan inte koppla min andra dator rakt av. Men bra ide, teoretiskt sett så skulle jag ju kunna testa det. Ska nog snacka med isp-pojkarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-26 01:16

Jag har samma problem men med en liten twist. För mig går det inte att förnya dhcp, utan jag måste sätta fälla ner skärmen och sätta min MB i vila och sedan öppna locket igen innan det börjar att fungera.

Det fungerar felfritt om jag bootar i XP och det fungerar även felfritt på den andra datorn (pc med xp).

Jag har en BlackBook med OS X 10.4.8 och har kabelt direkt i modemet, ingen router alltså. ISP är Telia om det gör någon skillnad.

Prestidigitateur

Har du Bredbandsbolaget?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-01-30 06:20

Jag har Telia och när nätet går ner (oftast efter att ha väckt datorn från vila) får jag stänga av modemet i ungefär en kvart och sedan slå på det innan jag kan förnya DHCP-tilldeliningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-04 15:24

Det verkar vara Azureus som är problemet i mitt fall, det är bara när jag har det igång som datorn tappar IP't. Ska prova med ett annat program för torrenter, återkommer om det blir någon skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-02-04 19:55

Detta har inte med saken att göra?

http://www.macfixit.com/article.php?...70202141209493

Mitt nätverk går också ner hela tiden. Måste starta om Airport för jämnan för att få två minuters internettid... OTROLIGT frusterande... Någon som vet vad som hjälper? Ominstallation av systemet?

Hm. Av nån sjuk anledning så löste sig problemet av "sig självt". Dock så går det fortfarande trögt att koppla upp sig mot servrar :/

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-02-13 13:12
Ursprungligen av Prestidigitateur:

Hm. Av nån sjuk anledning så löste sig problemet av "sig självt". Dock så går det fortfarande trögt att koppla upp sig mot servrar :/

Exakt samma sak för mig! När jag kom hem från jobbet igår klockan 1730 - så fungerade det felfritt hela kvällen! Fick dock göra en reboot av router i morse igen. Jag misstänker VÄLDIGT STARKT att det är bredbandsbolaget (gamla bostream). Jag har beställt ett nytt modem som skall vara på väg, för jag vill bestämt hävda att felet inte ligger på mitt interna nätverk... Finns det fler som har samma erfarenhet? Att det "lossnade" igår måndag?

1
Bevaka tråden