Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD brännaren fungerar inte? 3 dagar gammal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-27 17:36

MacBook Pro 15" 2,33 gällde det... glömde skriva det första gången...:">

Uptäckte det när jag skulle bränna Drivrutin CD:n till bootcamp. Provade med tre olika tomma skivor, alla av olika fabrikat (Verbatim, Fuji, noname). Den jobbar ett tag, matar ut och meddelar att det blev fel under bränningen...

Läsa går dock alldeles utmärkt, både CD och DVD.

Spelaren gör lite märkliga ljud (klick klick bonk;) ) ifrån sig när man stoppar i en skiva men det är kanske normalt...

Är det någon som har råkat ut för samma sak?

(Vet inte om detta finns i en annan tråd, jag kunde inte söka bland forumen, varken igår eller idag... provade med både Safari och Firefox)

Senast redigerat 2007-01-27 19:35
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-28 16:19

samma sak händer för mig. Min är 1 vecka.

Har du provat bränna nått utanför bootcamp assistant?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-28 20:07

hm... vet varken ut eller in... Provade att bränna lite bilder med samma resultat. Dock måste jag erkänna att jag stoppade datorn i en väska och vandrade iväg till syrran för att hjälpa henne med en annan dator. Hittade en tom CD, tryckte in den drog igång Bootcamp ass. ... vips var det brännt och klart...???

Funkade utmärkt... Förstår inte hur. Vågar inte riktigt tro att det var flytten av datorn som gjorde att något klickade på plats... Ska ta ett samtal med säljaren imorgonbitti.

Återkommer...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-04 17:59

Nu har jag provat bränna lite andra filer. Med vanlig cd-r funkade det inte. Fick någon felkod som jag inte skrev ner.

Provade sen med en dvd-r och det funkade utmärkt.

Har du någon ny info om ditt problem?

1
Bevaka tråden