Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook hänger sig vid avstängning...(?)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har det hänt igen, flera gånger på raken dessutom. Min MacBook "hänger" sig ibland när jag stänger av den. Jag väljer "stäng av" under äpple-menyn klickar sedan "stäng av" på fönstret som poppar upp. Allt försvinner utom skrivbordsbilden och muspilen (som fortfarande går att röra). Men sen händer inte någonting. Alls. Oavsett hur länge jag väntar. Jag har kört alla hårddisktester inkl reparera skivbehörigheter. Ingenting hittades. Har det här hänt någon annan? Någon som har en idé vad som är problemet?

(Jag har en G5 med i princip samma uppsättning program, samma systemversion osv. Där händer detta aldrig så det verkar vara antingen Intel eller MacBook-specifikt...?)

  • Oregistrerad
  • 2007-02-04 10:59

Har du satt i mer RAM eller installerat något program nyligen? Alt installerat typsnitt?

Ursprungligen av Scumpi:

Har du satt i mer RAM eller installerat något program nyligen? Alt installerat typsnitt?

nej, jag har inte öppnat burken. I affärn satte dom in en extra 1gb när jag köpte den. De enda program jag har installerat förutom de som kommer med OS tiger är word 2004 och Finale 2007. Med finale kommer det ju alltid med en del typsnitt men jag har inte hört talas om att det skulle ge den här effekten på inteldatorer (jag är inne dagligen på finales eget forum)

1
Bevaka tråden