Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonsvarare som ger en ljudfil

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag skulle vilja ha en telefonsvarare där man får en ljudfil till datorn som resultat. Jag vet att jag tidigare använt någon tjänst där man får ljudfilen via e-post, det var ganska smidigt. Känner ni om något sådant finns nu?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-29 12:05

Jag vet att mobiloperatören tre lagrar alla meddelanden som blir lämnade på din mobiltelefons 3Svar i inkorgen på epostkontot, som också ingår i abonnemanget.
Så man kommer åt sina ljudfiler via webmailen, tror också att de följer med om man ställer in sin mail på något externt mailprogram.

Är det till mobil eller fasttelefon?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-29 16:22

samt..
Jobbar du på ett företag, eller har du eget ? Dom flesta moderna växlar med voicemail har möjligheten att få sina voicemail i outlook eller annat e-post program. Fast det kanske inte så avancerat du tänkt dig ?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-29 22:38

Jag använder ovolabs phlink, där kan du ställa in precis som du vill ha det via applescript.
I mitt fall så har jag automatsik lookup på hitta.se när någon ringer. (övärdeligt när man ser att något callcenter ringer och man spelar upp ett argsint ljudfil till dem. ). Skulle jag inte svara så går telefon svararen igång som spelar upp olika meddelanden beroende på tiden på dyngnet. Trycker man sedan en 1:a så kopplas man till min mobil. Trycker man en tvåa kan man lämna ett meddelande. När man har pratat klart kan man välja på att trycka 0:a för att skicka meddelandet till min mail. Skulle någon ringa men inte prata in något meddelande skickas ett sms till min mobil som säger vem som har ringt både med nummer och namn då den, som tidigare, kollat upp det på hitta.
Älskar Mac.

Ursprungligen av PATTAN:

Trycker man sedan en 1:a så kopplas man till min mobil.

Kör också ovolabs phlink, och det fungerar super. Så snart någon ringer hämtas uppgifterna från hitta.se. Men jag har inte lyckats luska ut hur man löser det som du beskriver här med vidarekoppling till mobilen. Kan du beskriva hur du har löst det?
Martin

Om du har tid och ork att lära dig konfigurera Asterisk och har en server, så kan du göra det och mycket mer med just Asterisk.

Asterisk är en fri telefonväxel-programvara, men du kan antingen behöva lite hårdvara eller byta telefonoperatör beroende på vad du har idag. Sedan är det lite krångligt att konfigurera, men du kan göra i princip allt som du kan tänka dig med det.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-02 11:00
Ursprungligen av DrRotmos:

Om du har tid och ork att lära dig konfigurera Asterisk och har en server, så kan du göra det och mycket mer med just Asterisk.

Asterisk är en fri telefonväxel-programvara, men du kan antingen behöva lite hårdvara eller byta telefonoperatör beroende på vad du har idag. Sedan är det lite krångligt att konfigurera, men du kan göra i princip allt som du kan tänka dig med det.

Lite krångligt var väl en liten understatement ? Laddade hem asterix och blev lite av alla jävla configs.

Grejen är att jag fn har en mobiltelefon hos Tre och en jobbtelefon och en hemtelefon med Rix Port80 Bredbandstelefoni. Eftersom jag inte vill att mobilsamtal ska gå till min mobiltelefon när de ska till telefonsvararen så blir det en dum lösning. Men i värsta fall går ju att skaffa ett nytt abbonemang/kontantkort om det är bästa lösningen. Jag ska testa lite och lyssna om det finns fler alternativ.

Bästa vore om man kunde köpa ett telefonnummer där det ligger en telefonsvare som skickar ljudfil via e-post eller där man laddar ned via ftp eller sånt man kan automatisera.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-02-01 19:26

mysecretary.net

Ptja, låt mig säga som såhär, det är absolut inte omöjligt. Jag har en mycket välkonfigurerad Asterisk-server som står och puttrar i garderoben.

1
Bevaka tråden