Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta text vänster i Smultron

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-02-02 23:27

Hej,

Jag har just börjat testa Smultron istället för Textmate, men har ett problem. Programmet reagerar inte på tangentkombinationen för att flytta markerad text åt vänster.

Man skall kunna flytta åt vänster med kringla-[ och höger med kringla-]. Höger fungerar, men ej vänster.

En kompis tipsade att en del program har problem med de tecken vi svenskar behöver knappa in på annat sätt än amerikanarna. Jag provade ändra inmatning till amerikansk, och jepp då fungerade det (blir givetvis andra tangenter iom amerikanskt tangentbord).

Har någon en lösning på detta? Jag vill givetvis kunna ha svenska som inmatning men kunna skicka kringla-[ till mitt program och få texten flyttad åt vänster..

Kan nämna att jag har en 15" Powerbook också, så när jag skall trycka kringla-[ blir det alt-kringla-[ där [ är "8" / "(" / "nedsänkt 8".

  • Oregistrerad
  • 2007-02-03 15:20

Märkte det också nu, måste vara en bugg?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-02-03 16:58
Ursprungligen av studiox:

Märkte det också nu, måste vara en bugg?

Ja det håller jag nog med om, nog får det betraktas som en bugg. Sen om det är programmet eller OS X/Cocoa som är boven vette sjutton :>

Visst fungerar det för dig också om du byter till amerikanska för inmatning?

1
Bevaka tråden