Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Deep sleep - crashar vid start

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-31 13:34

Hullo hello,
Jag har en vit och rar Macbook CD 2Ghz som jag gillar. Nu är det så att jag flyger ganska mycket och då ska man ju stänga av datorn vid start och landning, och jag tänkte att deep sleep låter som en bra lösning. Jag laddade hem en widget som lägger datorn i djupvila (och gjorde om grafiken till halva storleken), och den sätter mycket riktigt datorn i vila, men det händer två konstiga saker;

1. Datorn kraschar väldigt ofta när den vaknar från djupvila.
2. Datorn lägger sig ofta i djupvila även när jag bara fäller ihop locket eller så.

Har någon nån lösning på dessa problem? Det är rätt störigt, särskilt det första.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-31 14:24

Ta bort widgeten.
Fäll bara ner locket, det räcker.

Yes!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-31 22:14

Yes, hur tänkte du då?
Då går den ju inte i djupvila?

Även om det är ok på flyget (om det är det du menar), så vore det bra att få det att funka.

Ingen som har nåt förslag på varför den kraschar?

Vad heter widgeten och har de ingen FAQ på hemsidan som tar upp det här problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 08:34

Kan du få den att gå i vila med tangenterna, äpple+alt+eject?
Har du reparerat skivbehörigheterna? Startat om efter det?

Yes!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-01 09:11

Hej, tack för era svar.
Widgeten heter Deep Sleep. Jag har ändrat om lite i grafiken på den för att förminska den, men det borde ju rimligtvis inte påverka funktionen...

I FAQ:n nämns inget om just mitt problem, att den ofta kraschar vid uppvakning. Har mailat, men inte fått svar än.

Jag kan få den att gå i vila med cmd-alt-eject, och skivbehörigheter är reparerade. it is not so funny...

The computer did not come out of hibernation correctly. I had to shut it down manually.
Now every time I try to make the computer sleep, it enters hibernation instead. What can I
do ?
As the computer crashed during wake up, Deep Sleep was unable to set back the
correct hibernate mode. Run the widget again to fix this incorrect behavior. Alternatively,
you can consult section 7 to set back manually the hibernate mode to 3 or 7.
http://deepsleep.free.fr/

Beskriver inte detta ditt problem eller har jag fel?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-07 00:48

Ah, jo, det beskriver mitt problem - men lösningen löser inte problemet... Tack så mycket i alla fall!

1
Bevaka tråden