Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes i mobilen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-01 14:43

Vilka telefoner fungar det att synka sitt iTunes med mobilen (eller har iunes i mobben), och säljer tre någon sådan telefon?

Jag gjorde ett automator-script som automatiskt synkroniserar en specifik spellista eller mapp med spellistor till mobilens minneskort.
Ett tag hade jag det som automatiskt kördes igång när jag anslöt mobilen via USB.
funkar finfint till vilken mp3-kompatibel mobil som helst med USB-anslutning.
funkar även med minneskorts-läsare.

Jag har K800, som iofs strular såpass att jag knappast kan rekomendera den, men andra är nöjda med sina så jag kanske har ett måndags-ex..

min z800i funkar också så listan med fungerande enheter kan göras lång..

det finns också itunes-tillägg på versiontracker, prova sök typ synk itunes mobile där o se vad du hittar

Därimot vill jag upplysa dig om att mp3-funktionen på de flesta mobiler är ett skämt, så kolla på så kallade musik-mobiler i första hand..
dom brukar ha stöd för spel-listor och vettiga sök/visnings-lägen för artister/skivor osv

Har faktiskt inte testat med iTunes spellistor i nallen, men telefoner brukar ofta klara av spellistor i .m3u-format. Det är vad jag vet vad t.ex WinAmp använder. Kan man få ut en m3u-lista ska det fungera.

Vad det gäller musik i nallen är det A och O med stöd för stora minneskort. 2 GB är absolut att rekommendera om man börjar lägga in musik i god kvalitet.

Möjlighet att koppla in externa lurar är också viktigt. Jag kör inte med dedikerade musiktelefoner men har uppfattningen att smartphones är att föredra för musikspelande då de går att trimma med olika mediaspelare och erbjuder stora möjligheter iövrigt.

Kör idag SE P990i som musiktelefon och det fungerar utmärkt, bra ljud är det också med LCGJukeBox som är det program jag använder.

En W810/K800i med ett fett minneskort duger också.
kolla
http://hem.bredband.net/jeremiah/page6/page11/page11.html

jag använder SyncTunes för att överföra till lurens minneskort.

1
Bevaka tråden