Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i mail.. borde det inte fungera?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. jag skulle så gärna vilja ha hotmail i mail programmet på imacen.

Har letat upp ett antal plugins men dessa fungerar bara ifall man har betalkonto på hotmail vilket jag inte vill ha.

jag har ett program på mobilen som gör att jag kan få mailen därifrån.. hur kan det gå till ifall dom inte kan få in det i mail.app?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-01-27 17:42

nej dom vanliga hotmail kontona stödjer inte pop3 eller imap som är de sätten mail.app vill hämta sina mail med. en kompis skaffade någon ny mail som han lät hotmail vidarebefodra alla hans hotmail mail till. men då funkar det ju inte att skicka mail

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-01-27 18:12

Det fungerar med Entourage som ingår i Office paketet.

Ursprungligen av Mattias L:

Det fungerar med Entourage som ingår i Office paketet.

Det gör inte det. Jag har försökt att ordna det till min mamma, men det krävs Hotmail plus för det. Iallafall i Entourage v. X.
Finns det någon lösning så är jag väldigt intresserad av den. Det bästa vore ju om det fanna något sätt att göra så att det fungerar i Mail, men Entourage går bra det med.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-27 19:03

Det finns en plugin för Mac mail.
Kolla här!

Ursprungligen av Macsimal:

Det finns en plugin för Mac mail.
Kolla här!

Det fungerar inte :/

men hur gör programmet flurry för att hämta och skicka hotmail till mobilen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-28 01:11

Entourage v.X är ju några år nu och buggade ganska friskt. Kan ju vara att det fungerar med nya 2004.

Ska skaffa Office 2008 när det kommer, förhoppningsvis fungerar det då.

Hej
Hittade detta http://personliga.umdac.umu.se/Maria.Magnusson/macosx/macosx-tips.html#hotmail
Tror att det skall fungera
Men jag skulle behöva ha hjälp med terminal grejen fattar inte vad hon menar??
Ursäkta mig Thulesius men detta kanske är lösningen på vårt problem!!

tyvärr fungerar inte den sidan du hittade..
Den är rätt så gammal förresten och hade säkert fungerat innan microsoft bestämde sig för att stänga till det.

Men jag undrar hur min mobil kan ladda ner hotmail men inte min dator?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-01 13:03

Den här tråden avhandlar också problemet:
http://www.99.se/apple-programvara/98072-gmail-i-mail.html

Där finns bla denna länk som kanske löser det:
http://www.automagic-software.com/downloads.php

som sagt httpmail fungerar med gratis hotmail utan endast med betalkonton lr med jättegamla konton.

Men samma fråga igen.. hur kan min mobil tanka hotmailen men inte datorn? borde man inte kunna använda samma kryphål?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 20:57
Ursprungligen av Thulesius:

som sagt httpmail fungerar med gratis hotmail utan endast med betalkonton lr med jättegamla konton.

Men samma fråga igen.. hur kan min mobil tanka hotmailen men inte datorn? borde man inte kunna använda samma kryphål?

är det någon som kan förklara hur man gör om man har ett jättegammalt hotmailkonto?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-01 23:19

Mitt förslag är att du gör som jag gjorde med mitt hotmailkonto, stäng av det...
och skaffa gmail.

nej det är inte ett alternativ eftersom min mail är så utspredd och jag ändå använder den för messenger.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-05 14:08
Ursprungligen av Thulesius:

nej det är inte ett alternativ eftersom min mail är så utspredd och jag ändå använder den för messenger.

Du kan behålla din hotmail-adress som messenger-id/windows passport. Din mailadress behöver bara verifieras när du registrerar kontot och det har du ju readan gjort.

får inte det att fungera med mail.app finns det någon guide lr något?
mrpostman vill att jag ska skriva in "localhost" som serveradress och 11110 som inkommande serverport. men i mail.app kan man bara skriva in serveradress och där funkar det inte med "localhost"

Ursprungligen av Thulesius:

får inte det att fungera med mail.app finns det någon guide lr något?
mrpostman vill att jag ska skriva in "localhost" som serveradress och 11110 som inkommande serverport. men i mail.app kan man bara skriva in serveradress och där funkar det inte med "localhost"

Istället för localhost , skriv 127.0.0.1

// d

  • Oregistrerad
  • 2007-02-03 11:44

INGET fungerar om man inte har Hotmail PLUS. Du kan inte köra mail över HTTP via klienter om du inte har Hotmail plus. EOD

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-04 14:06

Du behöver inte ha ett hotmailkoto för att använda MSN, man kan regga sej med ett gmailadress. Jag har låtit min hotmailadress dö ut och använder ändå den adressen på MSN.

så enda lösningen är att skaffa gmail? och låta hotmail kontot dö? segt, har ju alla kontakter där!

jo men det är ju jobbigt eftesom man har sin mail knuten till så många ställen och så många personer.. skulle vara jobbig att ändra allt det

Jag gar en hotmail-adress från tiden långt innan Microsoft tog över. Funkar finfint i Entourage 2004*. Har aldrig provat i Mail.

*(Förutom den gången MS hade en bugg i uppdateringen så att alla mail på servern "synkades mot tomma intet" och försvann... )

1
Bevaka tråden