Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Messenger: Mac 6.0.2

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 17:06

What’s New in this Version
- If you encountered a sign-in issue with Messenger for Mac 6.0, you should upgrade to Messenger for Mac 6.0.2.
- Includes logging. Log files can help troubleshoot various problems in Messenger such as connection problems, status failures, and other issues. Enabling logs saves a file containing personal information to ~/Documents. Anyone with access to this directory can open this file. By default, Messenger logging is turned off

Yes!!

Snacka om ironiskt, nu kan inte jag logga in på Messenger. Hade problem med inloggning till och från, så jag uppdaterade till 6.0.2 som skulle ha löst detta. Nu kommer jag inte in.:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 18:25

Det är ju MS.
Testa några ggr så kommer det nog.

Yes!!

Det fungerade igen efter några försök, verkar snarare vara svårare att logga in jämfört med förrut, men som du säger, man ska väl inte förvänta sig för mycket av MS..

Jag väntar fortf på webcam-stöd. :/

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-02-01 19:54
Ursprungligen av Harri Habitat:

Jag väntar fortf på webcam-stöd. :/

Ja när ska vi få det??? skärpning nu MS.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 19:50

Det gör alla!

Yes!!

Är det möjligt att på nått sett döpa om kontakterna?

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2007-02-01 22:13

Stöd för Webcam

Jag kör Mercury Messenger - fungerar i stort sett likadant som Messenger fast med stlöd för iSight och andra kameror.

Ray

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-01 22:15

Jag kör aMSN med den inbyggda webcamen i MacBooPro.....nemas problemas...

Loggar msn messenger ur lika ofta som förut? Detta har alltid varit den främsta anledningen till att jag inte använder msn messenger.

Någon som lyckats få bra filöverföring? På den gamla versionen gick det strålande, men nu går det skit. Någon?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-02 15:23

Vilken version var det?

Yes!!

  • Medlem
  • 2007-02-02 17:05

Varför använda Messenger när Skype finns?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-02 17:25

För att dom flesta inte har Skype?

skype fungerar dåligt på mac....
ytterligare Windowstjafs...

MSNmessenger måste jag logga in 2 ggr innan det fungerar..

Har plockat bort inlägg som var början till ett flamewar. Håll god ton i fortsättningen.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-02-04 10:26

Konstigt, jag hade aldrig problem med mitt MS MSN ... Fungerade perfekt.
Sen utnyttjar jag aldrig webcameran i MSN, så det stödet saknar jag inte. Däremot saknar man ju lite andra grejor. Men problem med deras klient hade jag faktiskt aldrig (fungerade alltid att logga in .s.v.) aMSN däremot hade jag grova problem med... Meddelandena man skickar går ju inte alltid fram och man vet inte riktigt när det sker heller.. Man bara märker när personer inte svarar på det man skriver.. Och så frågar man dem om de fått det man skrev och då har de inte fått det .. Helkonstigt.

VAD HÄNDE MED FRI KONKURRENS? Det verkar som om de flesta av oss väntar på cam-versionen av msn. Det är ju trots allt kul att se sina vänner o familj även om man bor 20 mil ifrån varandra. Vad hände med den fria konkurrensen egentligen? Visst,.. jag kräver kanske inte den senaste versionen av msn, men kan man påstå att Microsoft lämnar en fri konkurrens på marknaden i valet av operativsystem om de inte ens kan våga erbjuda sina mac-konsumenter en cam-version av msn.

1
Bevaka tråden