Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Tema till Sony Ericsson hittat! Någon med Phone Agent som kan testa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jag frågar för en god väns räkning. Han har en Sony Ericsson K750i och hittade detta roliga tema till den och flera Sony Ericsson-telefoner (se lista nedan) som stylar om telefonen till att i allt se ut som en OS X dator.

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124780&start=0

(Ni kan ladda ner temat från denna länk, det är lite svårt att hitta annars:

http://www.megashare.com/32286 Klicka på knappen "FREE" nedanför tabellen.

Det hostas på en sådana där tjänst där man kan ladda upp filer, så visas annonser för de som skall ladda ner den medans de letar efter länken.)

Så min fråga:
I tråden hittade jag vid en slarvig sökning inget om installation på Mac med något annat än just FAR Manager (se nedan).

I Readme-filen under rubriken Installation hänvisas till ett PC program som heter FAR Manager och på ett annat ställe i ett forum skall man hitta en tråd och ladda ner plugins till FAR Manager för att få det att fungera så att det kan installera temat i telefonen. Det verkar som om FAR Manager kan skriva speciella inställningar till telefonen, som verkar vara nyttan man har av det. I övrigt verkar det vara jättekrångligt - kolla tex denna tråd där man om jag förstår saken rätt skall ladda hem plugins för till FAR Manager (denna länk finns i readme-filen).

Finns det inget enklare sätt? Vad jag kan se på sidan om programmet Phone Agent så kan det installera teman och ändra lite inställningar i telefonen, men klarar det att installera hela detta tema och göra alla "low level"-ändringar?

Någon som vill prova?

Temat skall fungera till dessa telefoner
Supported Phones(CID49 Phones not yet supported by FAR Manager)-
-K750i/W800i/W550i/W700i/K600i (Can use K750i themes, screensavers, wallpapers, and also icons via FAR Manager)
-W810i/W600i (Can use W810i themes, screensavers and wallpapers - No support for FAR Manager)
-K800i/K790i (Can use K800i themes and screensavers - No support for FAR Manager)
-W900i (Can use W900i themes and screensavers - No support for FAR Manager)

Tacksam för all hjälp.

Det behövs inget speciellt program för att hantera teman. Det är bara att ladda ner tema-filen, föra över den till rätt mapp på telefonen via t.ex Bluetooth, och sedan via telefonens meny välja att använda det temat.

Jag laddade ner ett OSX-tema från http://www.myk750.lasyk.net

Whoa, vad stor den är!

Temat som jag använder i min K750i är på 66 kB. Temat som du länkar till är 13,9 MB.

Sitter på jobbet nu, och har ingen bluetooth här, så jag kan inte testa nu. Men om ingen annan hinner före med en test, så ska jag prova att installera "ditt" tema i min telefon när jag kommer hem.

Jo, så du kanske förstår att det tema jag pratar om är lite "mer", än det tema du pratar om? Och då verkar kräva lite mer omfattande jobb än att ladda ner det till telefonen? Men prova gärna?

Ursprungligen av Taz_1999:

Finns det inget enklare sätt? Vad jag kan se på sidan om programmet Phone Agent så kan det installera teman och ändra lite inställningar i telefonen, men klarar det att installera hela detta tema och göra alla "low level"-ändringar?

Nej, det finns inte något enklare sätt. PhoneAgent klarar inte av detta.

Det som gör det hela mer komplicerat är att du inte bara har vanliga tema-filer, bakgrunder och skärmsläckar-filer, dessa kan du installera manuellt och det finns flera program för OS X som klarar det, bland annat PhoneAgent.

Nej, det som inte går och som gör att det behövs ett speciellt program plus pluggins är att din tema fil ändrar på ikoner, teckensnitt och andra gränssnittsdetaljer i telefonen. Alltså mycket mer än vad man normalt gör med en tema-fil.

För att göra detta så "uppdaterar" du telefonen, precis som om du skulle uppdatera dess systemprogramvara, genom att starta om telefonen och hålla ner C-tangenten samtidigt som du ansluter den via USB. Specialprogrammet hjälper telefonen att hitta sin uppdateringsfil som sedan installeras.

Det är för den här uppdateringen som pluggins och specialprogram behövs och något sådant finns (nog) inte för OS X.

Det här är inte frågan om ett tema. det är en hel hög. Plus mappar med bakgrundsbilder och skärmsläckare.

ur ReadMe-filen:
----------------------------Complete Mac OS X Tiger Transformation Pack for Sony Ericsson Phones(v1.4) - Abhijit(mufcthereligion)----------------------------

The included files will change the look of the K750i user interface so that it closely resembles the Mac OS X Tiger look and feel.

Features-
- 15 Mac OS X style themes
- 2 OS X screensavers
- 14 OS X Wallpapers
- Custom OS X Boot, Startup and Shutdown images and sounds
- 6 OS X style menu layouts and icons
- iTunes media player skins for K750i and W800i
- New Fonts

Supported Phones(CID49 Phones not yet supported by FAR Manager)-
-K750i/W800i/W550i/W700i/K600i (Can use K750i themes, screensavers, wallpapers, and also icons via FAR Manager)
-W810i/W600i (Can use W810i themes, screensavers and wallpapers - No support for FAR Manager)
-K800i/K790i (Can use K800i themes and screensavers - No support for FAR Manager)
-W900i (Can use W900i themes and screensavers - No support for FAR Manager)

Man behöver programmet FAR för att kunna patcha "grövre" än vad teman i vanliga fall kan göra. T ex så påverkar ju inte teman utseendet på de ingående applikationernas ikoner ( se bilden i mitten i översta raden här uppe).

Skall ärligt säga att det vete fasen om jag vågar göra det. Kan ju sluta med att man sitter där med en tegelsten.....eller ett snyggt, om än litet, bokhyllestöd

Som andra redan har påpekat så innehöll det där paketet ett antal teman, wallpapers och screensavers, och dessutom till flera olika telefoner - därför blev det så många MB.

Jag förde över några teman och testade dem. Ett par av dem var ganska snygga. Men jag gick tillbaka till "MacOSXPristine" som jag hade tidigare.

Ursprungligen av Goflorp:

Man behöver programmet FAR för att kunna patcha "grövre" än vad teman i vanliga fall kan göra. T ex så påverkar ju inte teman utseendet på de ingående applikationernas ikoner ( se bilden i mitten i översta raden här uppe).

Skall ärligt säga att det vete fasen om jag vågar göra det. Kan ju sluta med att man sitter där med en tegelsten.....eller ett snyggt, om än litet, bokhyllestöd

Känns inte som något jag vill riskera... Sorry, Taz, du får hitta någon annan försökskanin...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men jag gick tillbaka till "MacOSXPristine" som jag hade tidigare.

Vad har du fixat det? Funkar det med min w810i?

Ursprungligen av monkey_man:

Vad har du fixat det? Funkar det med min w810i?

Har du läst hela tråden? I ett tidigare inlägg skrev jag var jag har hämtat mina teman...

Här är länken igen:
http://www.myk750.lasyk.net

Du kan ju prova att söka på "OSX Tiger" på
http://www.myw810.lasyk.net

1
Bevaka tråden