Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två Datorer till En skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 22" tft med både VGA och DVI anslutningar.
Vad händer om jag kopplar in min PC till VGA och min Macbook Pro till DVI i samma skärm?
Detta låter livsfarligt i mina öron, men borde man inte kunna alternera skärmens anslutningar så att man kan använda båda datorerna samtidigt?

(Det var säkert ett liknande experiment som släckte ner NASA här om året, men fråga måste man ju:p )

Tänkte i de fall där jag vill jobba hemma med macen och vill ha en större skärm utan att behöva gå bakom och koppla ur kablar varje gång.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-02-02 14:44

funkar att my office...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-02-02 14:46

Tror inte det händer någonting förutom att du bara får upp en av datorerna på skärmen. Vet inte vilken av dom men om du stänger av den som du fick upp får du antagligen upp den andra.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-02-02 15:03

jag switchar mellan analog och digital input via en liten knapp på skärmen

ja, har jag ena datorn avslagen är det nog ingen fara!
Jag har hittat samma funktion på min skärm nu, så då borde väl problemet vara löst, utan explotioner!

Det är meningen att det ska funka så. Jag har en samsungskärm med precis samma anslutningar på baksidan och jag har min G5 ansluten till DVI och min G3 till VGA. Jag har växlat mellan skärmbilder från båda datorer mha knappen på skärmen utan problem.

1
Bevaka tråden