Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer en 10.4.9 med stabilare Adobe CS2 på Intelmacar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det någon som vet när 10.4.9 kommer. vad jag hört så ska det bli en förbättring av rosetta i den versionen, kanske inte hjälper att indesign kraschar med jämna mellanrum.
har haft macbookpron hos macsupport två [2 ggr] nu för att allting kraschar, CS2 alltså!
kan inte spara stora filer, kan inte visa högupplöst visning i indesign [det programet kraschar mest]. inget fel på hårdvaran, datorn alltså, men CS2 är skit på intel-macar!!!
jag arbetar som AD och använder indesign dagligen, både hemma och på jobbet, och nu slänger jag snart ut intel-macen, så dj-a arg är jag!!!
någon som vet vad man kan göra?

blir det en förbättring när 10.4.9 kommer?????

//reklamkillen

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 19:33

Hej, det finns redan en tråd om 10.4.9.
Sök den så får du svar.

Yes!!

Då CS2 är helt skrivet för PowerPC fungerar det mer eller mindre dåligt på alla Intel-Macar. Det är inget som en OS X-uppdatering ändrar på utan bara något som de på Adobe kan åtgärda.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-02 13:42
Ursprungligen av Marcus K:

Då CS2 är helt skrivet för PowerPC fungerar det mer eller mindre dåligt på alla Intel-Macar. Det är inget som en OS X-uppdatering ändrar på utan bara något som de på Adobe kan åtgärda.

Nja... det där är väll inte riktigt sant, eller hur? Det är ju Rosetta som översätter PowerPC koden till Intel kod. Skulle inte en eventuell uppdatering hos Rosetta kunna få PPC program att rulla lite bättre på Intel? Eller är Rosetta helt optimalt och kan således inte bli bättre?

  • Medlem
  • 2007-02-01 21:19

CS3 ska komma under andra kvartalet i år, skivet för intelmacar. Håll ut.

Jag jobbar med CS2 på en MacBook Pro, men så himla ofta kraschar det inte. Det kanske är någon plugg som spökar?

När du säger att du inte kan visa högupplösta filer blir jag nyfiken på dels vilket filformat de monterade filerna har (eps, tif, jpg -etc.) och dels på hur mycket minne du har i din MBP

jag monterar både eps, tiff och jpg-filer. har 2 gig minne, lade in 1 gig extra i tron på att det skulle bli bättre, men ack nej.
det har kraschat väldigt mycket på senare tid. kör onyx ca: 2 ggr i veckan så något måste vara snett. men eftersom dom inte hittar något fel på macsupport på hårdvaran måste det väl vara CS2!

  • Medlem
  • 2007-02-02 15:19

Det finns en massa annan mjukvara i datorn. Hur är det tex med eventuella InDesignpluggar?

Byt om möjligt ut EPS-filer (för annat än ren vektorgrafik) mot tif eller jpg, se också till att alla dina fonter är friska, genom att installera om dem från originalmedia

byt ut eps-filer, köra ai-filer från illustrator?
jpg och tiff kör jag redan från photoshop.
fonterna är friska, kollade med fontdoctor, har inte hunnit installera så många fonter sedan senaste ominstallationen. installerat om allting, inklusive OS 10.4.5 + uppdaterat till OS 10.4.7 inklusive alla progrmuppdateringar ca: 6 ggr sedan jag fick datorn i juni!

baron.
vad tänker du på för indesignpluggar. jag har inga andra förutom dom som installeras med programet!

Ligger filerna du arbetar med på en server? Har du i så fall provat om det gör någon skillnad om du jobbar lokalt med dem?

ligger inte på en server, allting ligger på min hårddisk.
kör G5 ppc på jobb och intelmac hemma, transporterar jobben på ipod och lyfter över dom på intelen när jag ska jobba med dom!

  • Medlem
  • 2007-02-03 14:09

Vi har också haft problem med kraschande Indesign, men bara på vissa maskiner. Väldigt skumt, då allt bör vara rätt lika. Jag har inte brytt mig så mycket, eftersom jag inte är drabbat själv. PDF-exporten har lett till en del kraschar.

1
Bevaka tråden