Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer en 10.4.9 med stabilare Adobe CS2 på Intelmacar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det någon som vet när 10.4.9 kommer. vad jag hört så ska det bli en förbättring av rosetta i den versionen, kanske inte hjälper att indesign kraschar med jämna mellanrum.
har haft macbookpron hos macsupport två [2 ggr] nu för att allting kraschar, CS2 alltså!
kan inte spara stora filer, kan inte visa högupplöst visning i indesign [det programet kraschar mest]. inget fel på hårdvaran, datorn alltså, men CS2 är skit på intel-macar!!!
jag arbetar som AD och använder indesign dagligen, både hemma och på jobbet, och nu slänger jag snart ut intel-macen, så dj-a arg är jag!!!
någon som vet vad man kan göra?

blir det en förbättring när 10.4.9 kommer?????

//reklamkillen

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 19:33

Hej, det finns redan en tråd om 10.4.9.
Sök den så får du svar.

Yes!!

Då CS2 är helt skrivet för PowerPC fungerar det mer eller mindre dåligt på alla Intel-Macar. Det är inget som en OS X-uppdatering ändrar på utan bara något som de på Adobe kan åtgärda.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-02 13:42
Ursprungligen av Marcus K:

Då CS2 är helt skrivet för PowerPC fungerar det mer eller mindre dåligt på alla Intel-Macar. Det är inget som en OS X-uppdatering ändrar på utan bara något som de på Adobe kan åtgärda.

Nja... det där är väll inte riktigt sant, eller hur? Det är ju Rosetta som översätter PowerPC koden till Intel kod. Skulle inte en eventuell uppdatering hos Rosetta kunna få PPC program att rulla lite bättre på Intel? Eller är Rosetta helt optimalt och kan således inte bli bättre?

  • Medlem
  • 2007-02-01 21:19

CS3 ska komma under andra kvartalet i år, skivet för intelmacar. Håll ut.