Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Känner någon till företaget Meramobil?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-24 15:01

Hej,
är det någon som känner till företaget meramobil? De har nämligen ett erbjudande som verkar lite suspekt. EN sonyericsson K800i för 199:- i månaden (telenor) i 12 månader, telefonen är obunden. Detta är ca.2850 kr. billigare än i telenorbutiken. Är detta en ren bluff? De, i telenorbutiken, verkar vara rätt skeptiska till detta erbjudande trots att företaget i fråga har någon form av samarbete med dem.

http://www.cint.se/ är din vän

Och här finns det läsvärd info:
http://www.konsumentforum.se/6/mera-mobil-oseriosa
(google är din vän)O:-)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-24 16:35

skumt som tusan verkar det som.

Jag skulle nog välja någon annan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-24 22:52

Jag hoppas det är en bluff. Känns dumt att ha bundit sig i 24 månader med 100kr förhöjd avgift annars.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-25 11:33

Erbjudandet fanns på en helsidesannons i Metro och det är tydligen många som varit intresserade. Folk har tydligen varit inne i telenorbutiken och hört sig för, då har de även berättat att hela summan skall betalas på en gång för att sedan få varan levererad en vecka senare, de i butiken var rätt skeptiska till det hela skall väl tilläggas.
Har försökt nå dem för att höra mig för personligen, men inte lyckats nå fram.

Hmm...Skumt, mycket skumt.

Att de annonserar i Metro är ingen som helst garanti – alla vi minns vi väl Teknikboom.com. Tycker det luktar bluff faktiskt..

Mera Mobil är konkurrenter till företaget jag jobbar på så jag borde inte ha någonting emot att de baktalas men jag känner mig ändå nödgad att rycka in här..

De är ett relativt seriöst företag. De är en av fyra återförsäljare åt Telenor som har fått förtroendet att jobba mot företag, som exempel. De har funnits i många år. Hur det ligger till med 199 kronor i tolv månader för en K800 vet jag inte, det låter onekligen väl billigt, men kanske har ni inte läst det finstilta?

Vad det gäller enskilda telefonförsäljare, som i det här fallet, så finns det naturligtvis gott om hemska exempel. Jag har hört ganska många galenskaper, om man säger så.

Ger en säljare fel information så har man naturligtvis alltid rätt att häva ett köp.

Jag tittar på deras hemsida nu.. det är ju inte ens någon förhöjning i paketet? 199 kronor och ring för allt. Märkligt. Det enda jag kan komma på är att detta skulle gälla ett mycket begränsat antal och att resten av de som beställer får ett telefonsamtal där någon försöker sälja in en billigare telefon.

EDIT: Eller så siktar de på något slags budgetmål som ger bonuspengar från Telenor. Då kan det faktiskt vara värt att gå back på de enskilda affärerna.

Senast redigerat 2007-01-26 10:46
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-26 11:21

Var inne i en av deras butiker och de gjorde faktiskt ett ganska seriöst intryck. Mycket säljarsnack för att övertyga mig om att det inte var en bluff, men ändå. Jag pratade med dem och kom överens om att jag inte behövde betala för varan förrän leveransen var gjord (250 pix ). Jag var dock tvungen att göra en portering till telenor. Resonemanget (inte från meramobil) var att jag inte skulle kunna förlora någon större summa pengar om köpet inte skulle gå igenom, men ångra mig rejält om det nu skulle göra det. Telefonen skall levereras på fredag, får se vad som händer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-01 15:54

Plockade just upp min se K800i. 199 spänn i månaden (ring för hela summan) med 12 månaders bindningstid. 250 spänn för porteringen. Så här långt har jag inget att klaga på, mera mobil verkar hålla dealen:D .

Du har valt Telenor... sämre GSM-täckning får man leta efter.
Jag hade inte ens full täckning på Stureplan i Sthlm.
Än mindre Sundsvall. Jo förresten i centrala Umeå hade jag det.
Mot slutet ringde jag supporten och berättade att jag hade full täckning när jag väl hade det. Det var rätt skoj... Been there done that never ever going back.

Men för övrigt verkar det vara en mycket trevlig deal du hittat.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du har valt Telenor... sämre GSM-täckning får man leta efter.
Jag hade inte ens full täckning på Stureplan i Sthlm.

Skrattretande påstående. Hade Telenor inte ens fungerat i centrala Stockholm så hade de förstås inte haft en enda kund. Som Philip påpekar så har de det näst största GSM-nätet i Sverige och det största 3G-nätet. Själv använder jag Telenor med en GSM-telefon och har aldrig haft några nämnvärda problem (trots att jag bland annat rest runt i västra götaland, småland, halland, skåne, blekinge och däremellan). Numera bor jag i Stockholm och på Stureplan är täckningen, högst förvånande, klockren. Gissningsvis var det fel på din dåvarande telefon.

Finns erbjudandet kvar - vad jag kan se på hemsidan är det 299 i månaden som gäller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-01 18:06

Som jag förstod det så skulle erbjudandet ta slut följande lördag, det vill säga förra lördagen.

Aha

Tjenare allihopa!
Ser att ni diskuterar och funderar över MeraMobils priser och abonnemang.
Dina prisuppgifter stämmer, finns även många andra rejäla kampanjer och upplägg.
Huruvida vi skulle vara en bluff eller inte... Nej! Absolut inte, Vi arbetar som sagt som återförsäljare åt Telenor, Mera mobil säljer 93% av alla Telenor abonnemang. Telenor själva säljer ytterst få abonnemang i sina butiker till privat personer. Vi säljer först och främt till företagare, både stora som små. Och vi skulle inte kunna vara Telenors absolut största återförsäljare om vi sysslade med bluffmakeri och dylikt.

Är det någon som är intresserad av att höra lite olika kampanjer eller som bara är intresserade av att kanske teckna ett abonnemang med oss så är ni mer än välkomna att höra av er till mig på kontoret.

0733928975 är mitt direkt nummer där jag finna att nå varje vardag mellan 08.00 - 17.00
philip.l@meramobil.se är min e-mail.

Hör gärna av er om ni är intresserade
Mvh Philip på Mera Mobil

Btw. gällande teckningen så har Telenor Sveriges Näst bästa GSM täckning, Telia ligger på 1:a plats, men Telenors 3G nät är Sveriges bästa 3G nät, Telia ligger i det här fallet 2:a.

Vi bygger upp mellan 3-5 nya master i veckan.

Hade du dålig täckning så berodde det på att du endast hade en GSM telefon. Man skall ha en
3G telefon för att få den bästa täckningen. Så ligger det till. och åter igen hör gärna av er om ni skulle vara intresserade.

0733928975
philip.l@meramobil.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-10 19:33

Det lät väldigt skumt, men jag har fått min mobil och har inget att klaga på så här långt. Var inne i butiken i Malmö och har nu inget att klaga på.:D

Jag nappade på samma erbjudande, och var också lite misstänksam. Visserligen har jag inte fått telefonen än, men i det finstilta stod det ju att det kunde dröja upp till en månad.

Hur som helst. Det billiga erbjudandet måste det ju ha berott på detta: http://www.engadget.com/2007/02/06/sony-ericssons-k810-and-k550-cybershot-phones-slim-3-2-and-2-0/
De ville kränga slut på sitt lager K800 innan K810 lanserades.

1
Bevaka tråden