Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mighty Mouse trådlös vs kabel

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på gång att beställa en MBP och tänkte köpa till tangentbord och mus för att kunna vika ihop datorn och köra den med min stora tft när jag är hemma.
Är det någon som har någon erfarenhet av MM bluetooth? ang precision och känslighet osv?
Hade varit grymt skönt utan kablar men inte på bekostnad av ett sämre pekdon.

Hur långa är kablarna är till respektive mus och tangentbord?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-02-03 14:53

jag har trådat tangentbord samt MM, MM försvann efter två dagar, helt värdelös tycker jag...
Kabel längd:
Mus: 77cm
Tangentbord: 85cm

Ajdå...tack för infon!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-02-04 11:54

Bra vilken som

Vi har bara MM hemma hos oss, två med sladd och två trådlösa och hela familjen är helnöjda. Nackdelen med trådlöst är att den är tyngre, speciellt om man har två batterier i. Och att man får byta batterier varannan månad ungefär. Däremot tycker inte jag att skillnaden i precision (optisk resp. laser) är direkt märkbar, de funkar lika bra båda typerna. Men som vanligt med möss - smaken är olika.

Jag märker absolut ingen skillnad på precision mellan bt eller sladd. Tvärtemot vad Macx tycker så gillar jag när det är lite tyngd i musen. Så hade jag fått välja hade jag nog tagit den trådlösa!

Inte illa, hade varit första gången jag upplevde en trådlös mus lika bra som en trådbunden. Värt att köpa altså, jag giller 360o skrollen! Bara den håller ett tag så...vet att det är många som får problem med musen efter ett tag.

Tycker både apples tangentbord och mus var katastrof när jag testade de. Musen kändes obekväm och seg, framför allt när man klickade. Tangentbordet såg till skillnad från produktbilderna omodernt och fult ut, knapparna var "mjuka" och obekväma att använda. Men man kanske vänjer sig, och allt är ju enligt personligt tycke. Men det fick mig att inte inhandla just de tänkta produkterna.

Ursprungligen av Lé Contemplator:

Tycker både apples tangentbord och mus var katastrof när jag testade de. Musen kändes obekväm och seg, framför allt när man klickade. Tangentbordet såg till skillnad från produktbilderna omodernt och fult ut, knapparna var "mjuka" och obekväma att använda. Men man kanske vänjer sig, och allt är ju enligt personligt tycke. Men det fick mig att inte inhandla just de tänkta produkterna.

Jag tycker precis tvärtemot dig. Apples möss (speciellt pucken, diggar den hårt) är, enligt mig, otroligt sköna och man kan variera handen på många olika sätt.
Apples senaste tangentbord är ett av få stationära tangentbord som jag faktiskt tycker är användbart! Jag tycker att det är hur skönt att skriva på som helst. Det kanske inte är så snyggt, är faktiskt ganska fult och omodärnt (vem vill ha genomskinlig plast idag?), men det är otroligt skönt att använda.

Jag har ingen erfarenhet av de trådlösa alternativen, mer än att jag har testat dem på Postero, men är de minst lika bra som de trådade så är de grymt bra. Enligt mig, då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-04 19:27

Jag har sedan i julas haft en trådlös Mighty Mouse och jag kan inte säga något annat än att jag är väldigt nöjd! "Scrollbollen" är hur skön som helst och precisionen är inget alls att klaga på heller... Jag har inte provat den med sladd, men utan sladd kan jag alltså absolut rekommendera!

Som sagt det är inte modernaste prylen, hur stor chans är det att det dyker upp ett nytt tangentbord eller trådlös mus innom en snar framtid?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-07 12:38

Kör också med trådlös MM och den fungerar väldigt bra och jag tycker den är skön att använda. Samma sak gäller för det (trådlösa) tangentbordet. Mycket behagligt!

jag har precis installerat mighty mouse och kört den för första gången (utanför butikerna som snärjde mig att köpa en) och jag kan bara säga att jag fullkomligen ÄLSKAR den! Hur grym som helst!!

  • Medlem
  • 2007-02-18 13:31

Köpte en trådlös MM i mitten av december och lithium batterierna (Energizer) som föjde med tog slut i mitten av januari. Höger-klick har aldrig fungerat bra, hänger sig hela tiden. Detta problem har jag aldrig haft med MM med sladd, som känns klart bättre.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-02-18 15:56

Capu, vi har haft samma problem på en av våra MM. Åtgärdade genom att ta ut batterierna och sätta i dem igen. Andra har sagt att det räcker att stänga av och sätta på med brytaren. Detta hände 3-4 gånger i början och sen har felet försvunnit, rulllat ett halvår nu utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-18 16:36

Enligt mig märks det tydligt skillnad mellan trådlösa och USB-Mighty Mouse. Trådlösa känns väldigt ... trådlös. Dvs den hänger inte med lika bra.
Och ja, högerklick slutar fungera i bland på just trådlösa, men inte så ofta.

Däremot kan jag inte klaga på batteritiden. Jag har inte bytt batteri sedan oktober 2006. Men man måste naturligtvis stänga av den när man inte använder datorn - annars kan det ta slut ganska snabbt.

Totalt sett är jag nöjd med den. Men det är bara för att jag älskar MM. Jag skulle inte ha valt den trådlösa till en stationär dator, men till PowerBooken är det väldigt skönt att slippa koppla in och ut hela tiden (dessutom tror jag inte det är bra för USB-porten).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-18 16:55

Musknappar är överskattat. Pro Mouse FTW!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-19 15:02

Precis packat upp. KANON! & såå skönt att kunna välja hur den ska funka!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 14:04

Jag införskaffa mig BT Mighty M och BT Apple standardtangentbord. Är väldigt nöjd med tangentbordet och i princip lika nöjd med musen. Mighty Mouse laggar ibland, men annars funkar och känns den bra. Har kvar MM och tangentbordet med sladd, ifall det skulle strula rejält. Ska skaffa uppladdningsbara batterier, men så länge har jag 2x10-pack.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-30 14:44

Den trådlösa MM går tyvärr inte andvända om man är van med en riktig mus. Det mesta beror på responsen som är helt oprecis, tro mig har provat alla 3parts program, drivers.
Den med sladd fungerar lite bättre i nödfall.
Scrolhjulet är dock skönt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-30 15:09
Ursprungligen av Tjarven:

Den trådlösa MM går tyvärr inte andvända om man är van med en riktig mus. Scrolhjulet är dock skönt.

Ja, prestandan tycker jag är bättre på den trådlösa Logitech MX Revolution med laser, som jag testat innan. Enda anledningen att jag har en BT Mighty M är för att jag tycker den är snygg, bra skrollkula och att det är en Apple-produkt. Men jag får se hur länge jag står ut med MM.

1
Bevaka tråden