Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in musik från dvd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-01-30 20:04

Har fastnat totalt i nya deckaren Life on Mars – och seriens busiga 70-talstema. Skrivet av en kille som heter Edmund Butt (!). Har förgäves försökt hitta låten på nätet. BBC säger sig inte ha några planer på att ge ut ett soundtrack. Doh! Nu har jag helt enkelt spelat in senaste avsnittet på en dvd och sedan tänkt dra in ledmotivet i iTunes via dvd-spelaren i min Mac Mini Intel. Vilket program rekommenderar ni för operationen dvd-ljud till iTunes? Audio Hijack? Eller finns någon freeware som är lika bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 20:59

Vet inte hur det är med Freeware, men jag kan verkligen rekommendera Audio Hijack Pro. Jag använder det inte var dag, men varje gång är jag så nöjd. Spelade t. ex. in brorsdottern via Skype och kunde skicka ljudfiler, komprimerade och klara (mp3), men kunde lika gärna valt AAC eller Apple Lossless!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-31 01:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-31 01:54

Jo, Just The Dark - en film, jag tror jag sett.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-01-31 13:41

Körde med Audio Hijack och det gick utmärkt. Ledmotivet är ju inte mer än någon minut långt och demoversionen slutar inte funka förrän efter 10 minuter. Efter några försök satt låten perfekt i iTunes och var nertankad i iPoden… Men fortfarande borde det väl finnas ett bra freeware till en Mac Mini Intel?

Edmund Butt… kan inte släppa det. Undrar om han blev mobbad i skolan?

1
Bevaka tråden