Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod shuffle nu i flera färger

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har precis uppdaterat sina webbsidor och dagens nyhet är att iPod shuffle numera kommer i fyra andra färger, precis som iPod nano redan gör, sånär som på orange som är en helt ny färg (däremot ingen svart modell). Detta stämde väl med de rykten som kom ut igår.

Länk: Apple iPod shuffe-sida (den svenska är inte uppdaterad ännu.)

Stöd 99.se och klicka här för att köpa nya iPod shuffle från Apple Store.

Jag påpekade det i en annan tråd, men bilderna visar Shuffle med de nya lurarna. Jag vet att åtminstone ett tag kom de med de gamla lurarna. Är detta nytt eller ändrade de det innan de nya Shufflarna kom?

Ursprungligen av Capeman:

Jag påpekade det i en annan tråd, men bilderna visar Shuffle med de nya lurarna. Jag vet att åtminstone ett tag kom de med de gamla lurarna. Är detta nytt eller ändrade de det innan de nya Shufflarna kom?

Jag fick en ny iPod shuffle i julklapp och den hade då de gamla sunkiga lurarna, vilket var lite av en besvikelse (som jag iofs visste om, men ändå). Jag har de nya lurarna till min stora iPod, så jag vet att de är klart skönare. Vi får hoppas att dessa nya modeller som kom idag får de nya lurarna precis som du noterat på bilderna.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick en ny iPod shuffle i julklapp och den hade då de gamla sunkiga lurarna, vilket var lite av en besvikelse (som jag iofs visste om, men ändå). Jag har de nya lurarna till min stora iPod, så jag vet att de är klart skönare. Vi får hoppas att dessa nya modeller som kom idag får de nya lurarna precis som du noterat på bilderna.

Låter de nya lurarna bättre också?

Ursprungligen av tobiwan:

Låter de nya lurarna bättre också?

Jag har inte testat så mycket (använder oftast större lurar), men om du kollar in iLounges recension av lurarna så verkar de ha bättre ljud också.

Så vad kommer vi fram till? Om man beställer en ny Shuffle precis nu, den första februari eller imorgon den 2:a — vad får man? Får man a). De gamla lurarna eller b). de nya lurarna?

Många verkar intresserade av att veta, och personligen har detta varit anledningen till att inte köpa en Shuffle på dirrr... Eftersom jag hört (och tror själv) att de nyare lurarna dels låter lite bättre och sitter skönare/bättre — åtminstone bör de ju inte vara mindre bra än originalen.

De gamla lurarna var bra tycker jag, men små förbättringar är aldrig fel. Så ja: Är det någon som vet säkert vilka lurar som följer med de färggranna iPod shuffle de närmsta dagarna?

annars rekommenderar jag en mellanklasslur typ cx-300... finns i vitt i sverige nu också... bra lur.

Ursprungligen av northernlight:

annars rekommenderar jag en mellanklasslur typ cx-300... finns i vitt i sverige nu också... bra lur.

Jobbar i tung industri...

Använder en Shuffle klämd på skjortkragen och Ericssons lurar som följer med deras walkman-mobiler (HPM-70). Lurkabeln kan delas i höjd med Micken, det ger väldigt kort lurkabel. För min del betyder det att grejerna håller. Man slår inte sönder dem på en vecka...

Coolt. Hoppas att man får med de nya lurarna också. Har snart tjänat upp till en Shuffle på Klickback, och får man med de nya lurarna så är ju det kanon!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-30 18:00
Ursprungligen av ztaafen:

Coolt. Hoppas att man får med de nya lurarna också. Har snart tjänat upp till en Shuffle på Klickback, och får man med de nya lurarna så är ju det kanon!

Du köper väl en orange då?!

Ja, kanske det. Har inte funderat så mycket på det..
Kan nog mycket väl bli en orange.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 18:42

När kommer Macbook Pro och Macbook i matchande färger? Och varför inte iMac, Mac mini och Mac Pro?

När för vi Mac nano och Mac Pro mini förrsten?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vet ni vad som vore tufft? Genomskinliga iPods med blommönster eller prickar i olika färger!

någon har puffat lite för mycket på den magiska draken

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Insåg att det kanske inte var så originellt ändå...

Fanns ju en blommig också:

skönt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 20:58

Mac Shuffle Pro då?

Orange beställd

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-31 09:41

grymt att ha en mac suffle;) man det är som att vara "spectater" på CS:D man kollar på när datorn gör saker:D

Det borde vara de nya, om du inte köper en aluminium, då kan du kanske få en gammal som de har i lager.
På alla bilder där man ser shuffle med hörlurar så är det de nya.

Ja, tyvärr!

Ursprungligen av ztaafen:

Det borde vara de nya, om du inte köper en aluminium, då kan du kanske få en gammal som de har i lager.
På alla bilder där man ser shuffle med hörlurar så är det de nya.

Mycket riktigt! Beställde en graverad silver från Apple Store och det var den gamla typen de levererade. Jag skickade tillbaks den. Inte vackert att göra på det sättet...

Ursprungligen av ztaafen:

Det borde vara de nya, om du inte köper en aluminium, då kan du kanske få en gammal som de har i lager.
På alla bilder där man ser shuffle med hörlurar så är det de nya.

Ja, okej. Tänkte i liknande banor — att köpa den silvriga känns som ett riktigt osäkert kort.

starground: Ja, där var bekräftelsen... Riktigt tråkigt att höra. Håller med om att det är ett rätt sunkigt sätt att göra sig av med restlagret på... Men eftersom du skickade tillbaks shufflen och lurarna just p.g.a. den anledningen är ju risken liten att de gör bort sig igen, åtminstone

Mysigt. Helg nu, men på söndag lägger jag en beställning på en färgrann till flickvännen och en annan till mig själv (beslutsångesten över vilken-färg-jag-ska-välja skjuts även den upp till på söndag, dock...)

Har lyckats slarva bort min gamla vita shuffle, och när den nya kom i orange gick det inte att motstå. Sitter på laddning nu.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-02-02 14:35
Ursprungligen av ohennig:

Har lyckats slarva bort min gamla vita shuffle,:)

Du skulle ha sagt till mig. Jag har två vita stickor varav en som knappast används.

Ursprungligen av Le:

Du skulle ha sagt till mig. Jag har två vita stickor varav en som knappast används.

Nu tror jag att du missförstod mig lite.

Offtopic kanske... Men någon som vet om iPod fungerar med Linux?

Ursprungligen av starground:

Mycket riktigt! Beställde en graverad silver från Apple Store och det var den gamla typen de levererade. Jag skickade tillbaks den. Inte vackert att göra på det sättet...

Men.. man får väl inte skicka tillbaka graverade iPods? Står på Applestore.se, iallafall.

Och, celebritarian, du ska såklart ha en orange! Det är just nu den mest unika iPod-färgen, och det gör den mest rolig att ha.

Ursprungligen av ztaafen:

Men.. man får väl inte skicka tillbaka graverade iPods? Står på Applestore.se, iallafall.

Och, celebritarian, du ska såklart ha en orange! Det är just nu den mest unika iPod-färgen, och det gör den mest rolig att ha.

Jag vet inte om jag kan lita fullständigt på dina uppgifter: Men jag kan i och för sig ha missat att de uppiffade shuffle-modellen i orange är "den mest unika iPoden just nu" -- och att den dessutom är den roligaste iPoden att ha i sin ägo. Jag skulle säga att såna påståenden bör klassas som rätt subjektiva?

Men jag förstår vad du menar Tänkte instinktivt det jag med... Men två faktorer stoppar mig från att lägga ordern: 1. Färg grön. 2. Färg blå. Livet är ett ständigt lidande...

Skämt åtsido nu, silver hade jag inte haft något emot alls -- den vore söt bredvid MacBook Pro C2D, helt klart. Trist att risk-för-lager-lurar hänger i luften... Grön eller orange for me -- inklusive AirPort Extreme och en sober USB-hubb. Should float my boat for now

--> Allmän fråga: Någon som köpt en silvrig iPod shuffle och faktiskt fått de nya lurarna?

Orange givetvis

NIce, Pantern.

Nån som vet om de fixat till brusnivån på de färgglada iPod Shuffle? Har en grå Shuffle som brusar helt oacceptabelt med lurar av bättre kvalitet än de som medföljer, vill inte göra om samma misstag då jag är rätt sugen på en orange nu...

Bevaka tråden