Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

microsoft messenger port-problem.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-26 16:55

Jag har problem att kunna skicka och ta emot saker i microsoft messenger. testade nu att öppna porten som är vald i msn. problemet är att de inte går att ändra inställningarna i msn. rutan för att nätverket själv konfigurerar detta är ifyllt, men allt är gråmarkerat så jag kan inte ändra till alternativet som gör att jag kan göra detta manuellt på just den porten jag öppnar i routern. vad är felet och hur åtgärdar jag detta?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-28 09:08

ingen som vet hur jag ändrar så jag manuellt kan ändra port i msn? nu är all text i instääningarna så där svagt grå så de inte går att kryssa i den rutan. alternativet som är ikryssat nu är att den konfigyrerar själv med hjälp av systemets nätverksinställningar.
ingen som vet hur jag gör för att kunna ändra detta???

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-30 13:32

hur man öppnar portar osv har jag bra koll på, de är heller inte mitt problem. en funktion i msn är helt låst. bifogar en bild på hur de ser ut. jag kan inte göra några ändringar här som ni kanske ser. jag vill kunna ändra alternativ så msn kör den förinställda porten 1080. tänkte öppna den i routern och se om de fungerar, men jag kan av någon anledning inte välja så msn ska använda denna port manuellt??
någon som kan hjälpa??

Ok, nu förstår jag vad du menar.

Lösningen är att först logga ut från MSN (inte avsluta programmet, bara logga ut), därefter går du in och ändrar inställningarna.

I iChat så står det en liten varningstext på motsvarande ställe om att man inte kan ändra inställningarna när man är inloggad. Bifogar en bild av det.

1
Bevaka tråden