Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är mitt batteri helt slut!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag noterar skapligt kort längd på batteriet. Är det helt slut eller?

Har jag haft datorn för länge i väggen... jag har en PowerBook 1 Ghtz.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-30 12:25

Japp.

Det var ju dumt! Det är alltså bättre att dra ur sladden... och det går inte att få ett sjukt batteri att bli friskt...?? Datorn är inte så himla gammal!

OK, så vem säljer dessa batterier och vad kostar de!?

Ursprungligen av Eclipse:

Det var ju dumt! Det är alltså bättre att dra ur sladden... och det går inte att få ett sjukt batteri att bli friskt...?? Datorn är inte så himla gammal!

Använd sökfunktionen så hittar du hur många trådar som helst där ämnet tas upp. Den enda generalisering man kan göra beträffande hur batteriet ska skötas är att man ska använda sunt förnuft och undvika excesser åt endera hållet.

Ett utslitet batteri går inte att återställa annat än att mala ner det och upparbeta litiumet så man kan göra nya batterier. Holken nästa med andra ord...

http://www.inwarehouse.se/SearchResult.aspx?src=batteri+powerbook

Denna länken borde fungera. Hur vet jag vilken dator jag har!?

Jag måste stillsamt få protestera!

Jag tycker denna nya designen och upplägget på sajten är mycket förvillande. Jag förstår inte varför dom ändrade det som var bra innan. Det är rörigt att hitta. Man kommer bara till massa sökfunktioner hela tiden...

Det om det. Jag undrar, finns det inget program som kan underhålla batteriet åt användaren?

Ursprungligen av Eclipse:

Jag måste stillsamt få protestera!

Jag tycker denna nya designen och upplägget på sajten är mycket förvillande. Jag förstår inte varför dom ändrade det som var bra innan. Det är rörigt att hitta. Man kommer bara till massa sökfunktioner hela tiden...

Ta upp det i feedbackforumet i så fall. Men jag personligen ser hellre att du ägnar ett par minuter till att söka svar i stället för att någon annan ska ödsla en massa tid på att ge dig svar på frågor som redan är besvarade. Jag tycker det känns ganska rimligt.

Citat:

Det om det. Jag undrar, finns det inget program som kan underhålla batteriet åt användaren?

Nej. Slitage på ett batteri går som sagt inte att reversera, och det finns inget mer som går att göra mjukvarumässigt. Det "programmet" är i så fall firmwaren i datorns PMU, som redan gör vad den kan.

Ursprungligen av Eclipse:

Jag noterar skapligt kort längd på batteriet. Är det helt slut eller?

Har jag haft datorn för länge i väggen... jag har en PowerBook 1 Ghtz.

När du bytt batteri så kan du anamma dessa principer som Apple anger: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Tack!! Det var en bra länk!!

Måste mentalt ställa in mig på att köpa ett nytt batteri.... lite surt, datorn är väldigt lite använd. Kostar ändå 1.200 spänn för ett nytt batteri.

Jag trodde faktiskt i min enfald att datorn var smartare än så, att den automatiskt kopplade från batteriet om pluggen sitter i väggen. Men å andra sidan, min kunskap på området är kanske inte den bästa!?!?!

Å andra sidan. Jag använder datorn nära ström... så egentligen är det inget problem! Inget stort problem i alla fall!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 09:57
Ursprungligen av Eclipse:

Tack!! Det var en bra länk!!

Måste mentalt ställa in mig på att köpa ett nytt batteri.... lite surt, datorn är väldigt lite använd. Kostar ändå 1.200 spänn för ett nytt batteri.

Jag trodde faktiskt i min enfald att datorn var smartare än så, att den automatiskt kopplade från batteriet om pluggen sitter i väggen. Men å andra sidan, min kunskap på området är kanske inte den bästa!?!?!

Å andra sidan. Jag använder datorn nära ström... så egentligen är det inget problem! Inget stort problem i alla fall!!

Rekommenderar Fastmacs batteri till MBP. Har nyss fått hem den och den ser likadan ut som Apples men är avsevärt lättare av någon anledning. Dessutom så ska ju batteritiden vara bättre. Detta har jag dock ännu inte kunnat testa ordentligt eftersom jag nu håller på att kalibrera batteriet (ladda upp - ladda ur totalt ett par gånger). Den totala kostnaden att köpa från USA med moms och alla konstiga extraavgifter blev runt 1100:-.

1
Bevaka tråden