Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar sin brittiska reklam

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 16:05

Alla kommer ihåg vår gamla goda "I'm a PC, and I'm a Mac" reklam - nu kommer det även en brittisk efterförljare. Enligt min mening är den japanska versionen roligare i alla fall dock, och nya avsnitt tillkom även i Japan.

Brittisk Apple-reklam: www.apple.com/uk
Japansk motsvarighet: www.apple.com/jp
The original and best: http://www.apple.com/getamac/

Detta har även uppmärksammats i MacWorld, läs artikeln här: http://macworld.idg.se/2.1038/1.93438

Det var synd att det inte var nya reklamfilmer som gjordes till UK. Samma story liksom.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-29 17:19

Huga. Påminner mig om landet jag bor i... Varför måste Apple göra en parodi på sin egen perfekta reklam.

Fast lite roliga var vissa iofs, men inte lika äppliga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 18:47

Jag har aldrig varit förtjust i Apples PC- mot Mac-kampanj. Den är lite överspänd. Undrar om den inte snarare skrämmer bort PC-användarna?

Ursprungligen av Mondo:

Jag har aldrig varit förtjust i Apples PC- mot Mac-kampanj. Den är lite överspänd. Undrar om den inte snarare skrämmer bort PC-användarna?

Precis, jag håller med. Windows-användare som ser den uppfattar nog Apple mer som självgoda och inte särskilt inbjudande.

HP:s reklam som de kör på TV nu är riktigt bra! (den med rapparen Jay-Z bl a)
Dem visar upp möjligheterna med tekniken på ett coolare mer inbjudande sätt. Dessutom är reklamen sjukt snyggt gjord. Synd bara att det bara är en snygg reklam och att produkterna de ska sälja egentligen inte är särskilt bra och framförallt inte lever upp till den tuffa reklamen. Usch för HP-prylar, speciellt deras lågkvalitativa skärmar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-12 21:16

Kan berätta att enligt Looprumors så kom det till hela 6 stycken brittiska reklamfilmer idag. Nyheten är att tre stycken av dom använder helt säregna storylines, alltså är dom inte kopierade från den amerikanska reklamen rakt av.

Titta på dom nya reklamfilmerna här - och glöm inte att delta i omröstningen!

  • Medlem
  • 2007-01-29 19:20

Let's hope it does.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 21:50

Like a tentacle..! Allrigh' forget about the tentacle

Det roligaste med den japanska versionen var ju att man "förstod" allt som sades, utan att kunna japanska.

1
Bevaka tråden