Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ökar värdet på min G4 PM DA med en cpu uppdatering?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-29 15:01

Som sagt, är det möjligt att jag får jag ut mer för min G4 Digital Audio om den är utrustad med en dubbelpropp istället för en enkelpropp? Helt plötsligt börjar min arbetshäst få en känsla av att vara gammal. Att uppdatera kan ju vara som att kasta friska pengar efter gamla. Vad säger församlingen? Skulle du hellre köpa en DA med dubbelpropp (2x1.6GHz) än med en 1.2GHz?:confused:

Jag säger att sälj den som den är och köp en Mini istället

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-29 15:37

Jag har funderat på det men Mini känns lite 'vingklippt'. Min gamla burk är utrustad med ett ATI Radeon 9800Pro 128MB kort, 1.5GB minne, USB2, SATA och lite annat.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-01-29 16:15

Lägg inte pengar på ett uppgraderingskort 2x1,6 GHz. Du får aldrig igen pengarna.

Sälj hellre G4:an och köp en G5:a eller en Intel-mac.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 16:46

Uppgradera aldrig för gamla datorer. G4 och G5 har passerat, ingen idé att skaffa upgrade alltså. Sälj före den sjunker i pris ännu mer och inhandla en Intel-Mac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-29 20:11
Ursprungligen av boris91:

Uppgradera aldrig för gamla datorer. G4 och G5 har passerat, ingen idé att skaffa upgrade alltså. Sälj före den sjunker i pris ännu mer och inhandla en Intel-Mac.

Beror helt på vad du ska ha den till. Jag antar att du menar till krävande arbete, t.ex. musik- och filmredigering, kompilering eller allmänt nötknäckande. Då blir alla datorer passé väldigt fort. Däremot har jag en gammal PowerMac G4 ståendes i hallen nu, där den gör ett fenomenalt jobb som server.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-29 17:20

Tack för inläggen. Ville bara höra det. Då är bara frågan vilken man ska ha?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 19:13

Beror på vad du arbetar med, men en iMac 20" är en kompetent dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-29 19:43

Jag har en underbar 20" Cinema Display. Jag har tittat på en G5 2x1.8GHz. Nu är det väl så att den endast sväljer 1 st hårddisk?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-29 20:21

För mig är det Word, Photoshop CS2, Dreamweaver, Mail och Internet.
Min tveksamhet vad gäller uppgradera baserar sig på att du aldrig vet hur länge till en gammal dator hänger med? Brakar den kan du iofs alltid sälja komponenterna var för sig. För några dagar sedan gick ett begagnat Sonnet 2x1.8GHz kort för £321 på ebay. G4 MDD säljer för £700 och uppåt. G5 för £600 till £1000. Prisgappet mellan G5 och Mac Pro är väldigt litet.

1
Bevaka tråden