Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet/nätverk och VPC 7

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som i enkla ordalag kan förklara hur (en massa svordomar..:mad: ) jag får VPC att kontakta nätverket? Jag har även provat andra emuleringar med samma resultat. Det går bara inte att komma ut på nätverket, saken är den att jag använder trådlöst nätverk. Och programmet jag tänker använda finns bara för Windows och den måste ha internetanslutning för att fungera korrekt. Jag har WIN2K installerat på emuleringen. Jag tror jag har provat samtliga inställningar som finns inklusive köra direkt in i bredbandet utan brandvägg eller dylikt. Några tips?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-27 13:20

I Virtual PC har du möjlighet att antingen köra Shared Networking eller Virtual Switch.

Shared Networking, då delar OS X ut internet till den virtuella maskinen. Detta går långsamt men fungerar oftast.

Virtual Switch skapar ett virtuellt nätverkskort, så du får ett eget ip-adress och andra datorer i nätverket ser det som en egen dator. Detta är snabbare, men fungerar lite si och så i 7.0. Däremot i 7.0.2 som är en gratis uppgradering fungerar det kanon.

Båda ska fungera med trådlöst nätverk mer eller mindre, fast windows kommer inte uppfatta det som trådlöst.

Ok, jag har ställt in den nu på delat nätverk, uppgraderat den till 7.0.2 (hade 7.0.1) men likt förbaskat fungerar det inte, och nu har jag testat lite, jag kan pinga web adresser och jag ser i brandväggsloggen att jag går ut på internet men IE 6 vägrar resolut att visa webbsidor, web site found waiting for reply sen får jag upp kan inte visa sidan, vad kan det vara?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-27 14:42

Har du brandväggen på i OS X? Den kanske stoppar webbtrafiken.

Nu e det kanske dags att uppdatera denna efter att ha legat nere, det ser ut som om jag har nätverkskontakt men det vill inte lira ändå, öpnnar jag IE och en valfri sida och kör samtidigt netstat -an så ser jag established på den ip adressen men IE timar ut efter ett tag, varken ping eller tracert funkar (samma sak med timeout) och jag har stängt av alla tänkabara brandväggar kopplat snöret direkt in i väggen osv men inte. Det vill bara inte, så det blir väl o skaffa en PC oxå för att lösa detta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-13 16:09

vpc???

hej jag har sökt och sökt men jag kan intew hitta virtual pc 7.x.x någon stans får bara tag på uppdateringar någon som har något tips??;)

1
Bevaka tråden