Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ericssons uppdateringsverktyg funkar inte på Mac!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skickade ett mail som jag vill dela med mej av då jag upptäckte att det inte gick att uppdatera min nya ericsson-mobil utan en windows pc. här är mitt mail och deras svar:

"Hej!
Jag är nyligen ägare av en K750i och tänkte ladda ner er uppdateringstjänst. Till min besvikelse märker jag att den inte fungerar med min datorplattform, jag kör Mac osx. Tråkigt tycker jag eftersom ericsson i stort verkar ha bra Mac-stöd i sina telefoner. Min fråga är helt enkelt om det kommer att gå att uppdatera sin telefon om man är macägare, kommer ni att utveckla ett program även för mac med andra ord, eller får jag hoppas att telefonen aldrig behöver uppdateras? Det känns som om jag missar funktionalitet bara för att jag inte kör Windows. Tack för ditt svar!!"

Deras Svar:

"Hej Peter !

Sony Ericsson har ingen programvara framtagen till Mac.

I dagsläget finns det tyvärr ej någon möjlighet att uppdatera någon av våra telefoner med Mac via vår uppdateringstjänst.

Vi har ej någon information i dagsläget om eller när det kommer någon programvara för Mac.

Du kan lämna in din telefon till en av våra service verkstäder för uppdatering av mjukvaran.

Megalans AB
Östergärde Ind. Omr
41729 GÖTEBORG
031-558810

Med vänliga hälsningar,
/Göran
Sony Ericsson Call Center"

Tråkigt att ett företag som Ericsson inte kan tillhandahålla ett uppdateringsverktyg för Mac-folk.

Det är ingen direkt nyhet att inte SE-programvaran finns till OS X, sök på forumet och du kan hitta en del trådar om det.

jag vet det nu, jag har tillgång till windowsmaskiner här i huset (jag lånar ungarnas burkar), så det är ingen fara för min del. Men det irriterar mej eftersom jag tror att ett företag som ericsson med lätthet kan plocka fram ett sådant program för mac om bara viljan finns.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-26 20:18

Är du förvånad över att det inte finns saker till Mac? Jösses, jag blir snarare förvånad när jag HITTAR något till Mac....

Ursprungligen av Scumpi:

Är du förvånad över att det inte finns saker till Mac? Jösses, jag blir snarare förvånad när jag HITTAR något till Mac....

jag har varit med så¨länge att jag faktiskt tycker att det är lättare att vara Macägare nu än för 13 år sedan när jag köpte min första mac ;-). Så nej, jag är inte förvånad, utan mer irriterad när ett stort företag som ericsson inte kan visa tillräckligt mycket goodwill att dom kan plocka fram en klient till oss också. men förvånad, nä, inte särskilt,

ha det bra alla goa macmänniskor :-D.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-27 00:35
Ursprungligen av Scumpi:

Är du förvånad över att det inte finns saker till Mac? Jösses, jag blir snarare förvånad när jag HITTAR något till Mac....

I telefonvärlden, faktiskt inte.
Windows har länge haft problem med blåtand-stöd osv...

Och kolla bara Windows Mobile.
Missing Sync för OS X är "by far" mycket bättre än Active Sync för Windows.
Sync med program som itunes, nätverk och blåtand-sync istället för bara usb-kabel osv.
Möjligheterna är oändliga med program som Missing Sync och pluginsstödet också.

Så förvånande att SE inte kan skapa någor för mac. ja, faktiskt lite.
Min gamla T39m från Ericsson syncar perfekt allafall.

1
Bevaka tråden