Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vassa kanter på MacBook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-24 13:46

Igår köpte jag en vit MacBook! Rätt stor skillnad jämfört med min förra iBook, på gott och ont. iPhoto är ju enormt mycket bättre t.ex. Men att den här datorn skulle vara så mycket snabbare har jag inte märkt. Just den faktorn verkar ganska likvärdig, märkligt nog. Alla pratar om hur enormt snabb MacBooken är - varför?
Och en sak retar mig, jag kan bara inte fatta: Varför har Apple gjort så vassa kanter på datorn? När jag använder styrplattan vilar ju alltid nån del av handen eller handleden på datorns kant, och det gör ju ONT! Även när jag skriver ren text, vilket jag gör väldigt mycket och ofta, snuddar handleden på skarpa kanter. Inte behagligt! Vad är lösningen, handledsskydd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 14:31

Angående hastigheten: du bör ha minst 1 GB i RAM, och två likadana minnen. 2 x 512 MB alltså, eller ännu hellre 2 x 1024 MB.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-24 15:04

ta fram raspen och fila till kanterna

Jag störde mig också på kanterna i början, men efter några dagar så försvann problemet och har inte kommit tillbaka. Jag antar att jag undermedvetet har anpassat min arbetsställning till att passa datorn, jag var inte van vid att använda bärbara datorer innan heller.

Intressant. Jag brukar vara känslig för såna saker men har inte ens kommit på tanken att störa mig på macbookens kanter.

/David

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-24 22:55

Kan bara instämma med tidigare talare, störde mig som fan på det i början, men nu är det inget problem längre.

Hoppas det löser sig, du har köpt en sjukt bra dator!

Jag gillade inte heller kanterna i början, men antingen har huden blivit härdad eller så slipas kanterna ner med tiden. För nu kan jag dra handlederna längs kanten utan att någon tror att jag är självmordsbenägen.

Däremot har diverse andra problem med macbooken fått mig att vilka banka huvudet i den... Men det är en helt annan historia. Eller snart två... *lyssnar med oro på en CD-läsare som börjar låta som om den misshandlar skivorna*

I övrigt är det en väldigt trevlig dator!

mmm... jag stör mig också... och handlederna... ser ut som någons om tänder på att skära mina handleder... vad nu en sådan kallas

  • Medlem
  • 2007-01-25 15:06

Skönt att höra att det inte bara är jag som upplever det som vasst, men också skönt att höra att det tydligen går att vänja sig. Och det kan nog stämma, för jag blir mindre irriterad nu än jag blev första dagen. Märker också hur jag liksom böjer upp handlederna i något slags självbevarelsedrift. Rent ergonomiskt är det ju ändå rätt korkat av Apple...
I övrigt funkar datorn jättebra. Inga problem med döda pixlar, konstiga ljud och annat som jag sett att folk har klagat på här.
Att den är snabbare (jag har 1 GB minne) märker jag som sagt inte så mycket. Men det kanske är för att jag inte spelar spel eller gör andra tunga, krävande saker på datorn? Det är väl då den nya kraftfullheten kommer till sin rätt, antar jag.

Vassa? Inte en chans.
Visst är dom lite skarpa men ont gör det då inte

Störde mig Väldigt mycket på de vassa kanterna när jag köpte min Macbook förra sommaren. Nu märker jag dem inte alls, jag har väl vant mig helt enkelt.
Men Apple, varför gör ni inte runda kanter så man slipper bli röd om händerna i början?

1
Bevaka tråden