Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjärnsläpp

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och surfar framför TVn och kom just på mig själv med att stänga ner en massa program därför att TV-bilden var pixlig och hackade. Min hjärna är definitivt inte skapad för sånt här...

Multi-tasking var aldrig, och kommer aldrig, bli mannens grej....

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Multi-tasking var aldrig, och kommer aldrig, bli mannens grej....

Undrar om det finns någon forskning som hittat någon skillnad mellan könen. Har aldrig sett någon.

Har märkt att jag ibland, när jag inte sitter vid en dator, tittar upp och till höger när jag funderar på vad klockan är. :">

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Multi-tasking var aldrig, och kommer aldrig, bli mannens grej....

Tjejer säger att de kan göra flera saker samtidigt men det är därför man alltid får vänta på dem. O:-)

Jag brukar försöka pause:a i vanliga teve-program också. Hinner ofta trycka på pausknappen på xboxfjärren ett par innan jag kommer på vad jag håller på med.

En gång försökte jag låsa ytterdörren hemma med fjärren till bilen...

Jag gör ofta handrörelsen Äpple-F när jag är av med något! Fatta! I luften liksom!

  • Medlem
  • 2007-01-15 20:18

Äpple+W för att ta bort tv-program har jag tänkt göra när jag inte vill se dem mer. I förgående flik var det nåt bättre...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-25 11:54

Mars & Venus...

Ja, och Äpple + Q för att dämpa de kvinliga tendenserna inom dig! <fniss>

Läste någonstans om en undersökning där man studerade hjärnaktivitet på män resp. kvinnor när dom läste. Det visade sig att män endast aktiverar den vänstra hjärnhalvan när de läser, medan kvinnor aktiverar båda hjärnhalvorna.

Självklart förevisade jag denna undersökning för min dåvarande sambo, givetvis med min egen slutsats att kvinnor givetvis behöver använda hela sin hjärnkapacitet för att förstå vad de läser

Sambons tolkning var naturligtvis den motsatta: Män har inte fattat att om man använder båda hjärnhalvorna kan man också värdera det man läst... inte bara tro rent logiskt att det är sant eftersom det är rättstavat... (eller nåt med den innebörden)

1 - 1

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-25 12:00

Det finns en massa bullshit-myter om manligt och kvinnligt. "Kvinnor kan göra flera saker samtidigt", "kvinnlig intuition", "män tänker bara på en sak".

Teorierna brukar understödas med att man "läst något någonstans" och deras ivirgaste förespråkare brukar vara medelålders kvinnor som tillbringar arbetsdagen med att snacka skit om sina män samt kvällen till att snacka skit om sina jobb.

Ursprungligen av rhesus:

Det finns en massa bullshit-myter om manligt och kvinnligt. "Kvinnor kan göra flera saker samtidigt", "kvinnlig intuition", "män tänker bara på en sak".

Teorierna brukar understödas med att man "läst något någonstans" och deras ivirgaste förespråkare brukar vara medelålders kvinnor som tillbringar arbetsdagen med att snacka skit om sina män samt kvällen till att snacka skit om sina jobb.

Uj, vadan denna bitterhet? Våga erkänna vår underlägsenhet på de punkter där vi inte bäst. Det är enklast

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-26 15:42

Underlägsenhet ?!? Hur menar du då?

Vi är precis lika bra! ...bara lite annorlunda.

1
Bevaka tråden