Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Norge demar Vista på en iMac

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sann norgehistoria... Norska Vistachefen demar Vista hos VG på en iMac. Om det är medvetet eller om det är för att det är den dator som VG använder framgår inte av historien.

http://atvs.vg.no/player/index.php?id=7334

Det borde väl vara MS egen burk? Om man går ut för att göra en demo tar man väl med sig sin egen hårdvara för att vara på den säkra sidan? För inte kommer han till VG med en DVD och installerar hela Vista på en av tidningens datorer för att sedan göra demon?

Vad är det som är konstigt med det här? De ska demonstrera ett program, och iMac är en av de snyggast persondatorerna på marknaden. Det är ganska logiskt egentligen. Enda risken är att folk får upp ögonen för OS X XD Vilket troligen inte är så stor risk eftersom det inte nämns.

Ursprungligen av johan_tanying:

Det borde väl vara MS egen burk? Om man går ut för att göra en demo tar man väl med sig sin egen hårdvara för att vara på den säkra sidan? För inte kommer han till VG med en DVD och installerar hela Vista på en av tidningens datorer för att sedan göra demon?

Det är säkert MS dator.

Kanske för att det idag är den enda datorn som hårdvarumässigt möter kraven på Aero out-of-the-box...

Det är ju faktiskt väldigt festligt!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-26 20:07

Jag smålog varje gång dom zoomade i skärmen och äpplet syntes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 20:22

Fösta tredjedelen när Microsoft-killen demade var bra, resten var bara trist. Jag antar att de ville ha en snygg och bra dator att demonstrera Vista på, och då är ju iMac 20 tum enastående.

Ser inte detta som något märkligt. MS kan även sälja Vista till de som kan tänkas köpa en snygg hem dator såsom tex imacen.

Fast visst kan man tycka det är festligt.

HAHAHAAHAHAHAHA! Så en imac core2duo stöder alltså per automatik aero och aero glass? Jag tror säkert Vista är ett jättebra operativsystem, men utan Unix-kärna kommer man ine långt... Jag ser gärna att Microsoft officiellt utvecklar spel till macen och även skapar en ny spelstandard tillsammans med Apple typ "Directx". Hur vi än vrider och vänder på det; Call Of Duty 2 kan köras smärtfritt på en Intel Core 2 duo med 2.16 GHZ på en acceptabel upplösning, men dagens over-priceade porteringar till MAC-plattformen är oftast urbotligt pinsamma.

Så: mer Micosoftprodukter, men med Tiger som plattformen. INTE Vista.

Detta måste sticka ögonen på alla pc-hårdvarutillverkare MS skiter i vilken hårdvara de kör på de vill nog bara ha den bästa möjliga och då plockar de fram en iMac.
Norges Dellchef satt nog morgonkaffet i halsen.

Microsoft har helt klart fått ännu en målgrupp, det kan vi om inte annat se i det här forumet. plötsligt vill alla som kör Mac också ha Windows. På det här sättet får Microsoft äntligen hela datormarknaden och programtillverkarna kommer att minska utvecklingen mot OS X eftersom alla Macanvändare ändå har Windows.

Hur går det sedan med OSX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 21:45
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Microsoft har helt klart fått ännu en målgrupp, det kan vi om inte annat se i det här forumet. plötsligt vill alla som kör Mac också ha Windows. På det här sättet får Microsoft äntligen hela datormarknaden och programtillverkarna kommer att minska utvecklingen mot OS X eftersom alla Macanvändare ändå har Windows.

Hur går det sedan med OSX

Det finns ingen som helst risk för det. Den som väljer Mac OS X gör ett medvetet val.

Problemet är väl om programtillverkarna låter oss välja även i framtiden.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-03 15:10
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Detta måste sticka ögonen på alla pc-hårdvarutillverkare MS skiter i vilken hårdvara de kör på de vill nog bara ha den bästa möjliga och då plockar de fram en iMac.
Norges Dellchef satt nog morgonkaffet i halsen.

Garanterat. Dell, Fujitsu, HP + nån mer var ju "speciellt inbjudna" till Vistas världslansering - Fast inte i norge, där var det Apple Roligt

Svar från Microsoft

Så här svarar Microsoft, ganska humorbefriat:

Hej,

Jag har inte sett det hela. Jag skickar det vidare. Vista fungerar på pc.

Om du inte tycker att du har fått svar på din fråga eller om du har ytterligare frågor, kontakta oss gärna igen.

Med Vänliga Hälsningar

Microsoft AB
Fredrik
Swedish Microsoft Customer Service

E-mail: norcstse@microsoft.com
Tel. 08-752 56 30
Fax . 08-750 51 58
Microsoft rekommenderar sina användare att skydda sin dator mot virus och andra säkerhetshot. Det enklaste sättet är att kontinuerligt följa de tre steg som beskrivs på:http://www.microsoft.se/protect

Jag ser inte problemet; vi kommer att rösta med fötterna som vanligt. Och om vi inte gör det tycker vi uppenbarligen att det är ok att köra Windows. Inte för att det är något fel med det.

Dom har ju tidigare kört Vista på mac datorer så, jag ser inte heller detta som ett problem, eller att det på något skulle vara märkligt.

En bekant skickade länken till Microsoft och frågade om det fungerade på en pc

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-30 21:01

HA HA den var bra.

Underbart.

iMac har en stor fördel över de flesta stationära PC:n, den är lätt att transportera och snabbt "sätta ihop". Så som demo-dator måste den passa utmärkt, likson till allt annat;) .

1
Bevaka tråden