Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda PB 1,5 GHz

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Eftersom att jag har insett att jag har ett behov av en bärbar dator i min utbildning, men högst begränsade tillgångar, har jag kollat runt på begagnade powerbooks. Just nu har jag chans att köpa en Powerbook från 2004 med 1,5 GHz, 15" skärm och 1 gig ram för 7500 kr. Frågan är hur mycket denna orkar med. Jag kommer framför allt att använda den till adobe suiten och director. Är grafikkortet och bussarna lite klena, eller ska de funka för mina behov?
Ska jag försöka hitta en från 2004, eller är skillnaden för liten för att motivera ett högre pris?

Tacksam för all input!

Senast redigerat 2007-01-27 11:07

Jag har en slik maskin och den tuffar på rätt ok. En ny Macbook kommer att vara avsevärt snabbare, men kanske inte så länge som du kör Adobe-programmen via Rosetta.

Tänk på att en så "gammal" powerbook kan ha batteri som börjar sjunga på sista versen, så var beredd att investera 1500 på ett nytt batteri...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 14:35

1,5 är den näst snabbaste PB på marknaden, efter 1,67, uppdatera ram innan du uppdaterar batteriet, till Adobe räcker den gott till allt utom riktigt tunga orginal, eller stora PS jobb.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 14:35

Länken går till en iMac?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-01-26 16:28

ja som dem skrev är det inga problem å köra och tycker att det är en bra pris du har fått. Jag har min powerbook 1,25 Ghz, 64mb grafikminne och kör dagligen med tunga filer som Photoshop, illustrator och InDesign, det är inga problem.

Se till bara och ha mycket ram-minne minst 1 gig så är det inga problem. självklart om du har råd med 2 Gig ram är bättre men det kostar en slant.

Tack för svaren! Det låter betryggande, det här.
Jag såg att länken var knasig nu, apple-history är lite märklig.. Jag tog bort den för att undvika missförstånd iallafall.

1
Bevaka tråden