Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med video på nätet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-26 01:25

Jag saknar någon insticksmodul för min webbläsare (Firefox 1.5.0.9). Jag tror att det är wma-filer den försöker spela upp (ej 100 på det). Jag har Windows media player 9 installerat, men det verkar inte hjälpa.
Exempel på video jag inte kan spela upp: http://videoblogg.sprayblog.se/

Vad saknar jag och vart hittar jag det? Det står bara "klicka här för att installera lämplig insticksmodul" Men den hittar ingen. "Okänd insticksmodul". Okänd kan den dock inte vara för jag stöter på det här hela tiden...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-01-26 09:21

Det verkar vara windws media-filer du har problem med. Installera Flip4Mac så borde det lösa sig hyggligt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-29 09:33

Tack!
Flip4Mac gjorde susen.

Jag har Flip4Mac men det hjälper inte. Just SVT verkar vilja spela upp .RAM-filer, det hjälper inte hur jag än gör.

Jag måste kolla i fatt en serie på SVT, hur ska jag göra för att kunna spela upp en sådan fil?

Ursprungligen av Söderböna:

Jag har Flip4Mac men det hjälper inte. Just SVT verkar vilja spela upp .RAM-filer, det hjälper inte hur jag än gör.

Jag måste kolla i fatt en serie på SVT, hur ska jag göra för att kunna spela upp en sådan fil?

.ram är Realplayer, har du den installerad?

Ursprungligen av Söderböna:

Jag har Flip4Mac men det hjälper inte. Just SVT verkar vilja spela upp .RAM-filer, det hjälper inte hur jag än gör.

Jag måste kolla i fatt en serie på SVT, hur ska jag göra för att kunna spela upp en sådan fil?

Om det finns fler format att välja mellan i SVT Play, så dyker det upp en länk "Inställningar" uppe till vänster, kolla om den finns och ställ in att du vill spela upp i WMP.

1
Bevaka tråden