Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express blinkar bara gult

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 22:21

Jag har haft ADSL-modem och till den kopplat min Airport Express (AE) som basstation och surfat trådlöst från min PowerBook.

Idag fick jag fiber-internet istället och jag kopplade in min AE med en nätverkskabel direkt i fiber-uttaget och installerade om enheten som ny basstation. Men den blinkar hela tiden långsamt gult!
- Funkar det inte då??

Kanske låter dumt att jag inte vet om det funkar men jag vet ju inte om datorn utnyttjar något av dom andra tillgängliga trådlösa nätverken i huset för att komma ut på internet.
Ytterligare ledtrådar som jag inte vet om dom är av värde:
1. Till AE-basstationen har jag kopplat en stereo och det funkar utmärkt att skicka iTunes-musik dit.
2. Jag har ytterligare en AE som jag har en skrivare och en annan stereo kopplad till, det funkar utmärkt att skriva ut & skicka iTunes-musik samtidigt dit också och denna enhet lyser grönt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 22:28

Glömde skriva att naturligtvis har jag testat att koppla datorn direkt via nätverkssladd till fiber-uttaget och det funkade utmärkt så där är det inget fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-25 23:07

Har du markerat att AE skall distrubuera Ip-adresser?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-27 12:51
Ursprungligen av Yes:

Har du markerat att AE skall distrubuera Ip-adresser?

Yes!!

Nej, men nu har jag gjort det och nu lyser min basstations-airport grönt! Så enkelt... Det altervativet borde ha varit förvalt när man konfiguerar som basstation...
Tack!

1
Bevaka tråden