Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Björn byter namn till Marcus

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 19:24

Hej.

Jag kände att det var bättre att använda mitt vanliga tilltalsnamn som användarnamn och har därför bytt användarnamn från Björn Leander till Marcus K. Jag kände att det kunde vara bra att meddela det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 19:43

Men vem är Björn Leander och i vilket dagbrott dumpade du honom när du tog över hans identitet?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 19:56

Jag är fortfarande samma person och ligger inte i något dagbrott.
Däremot har jag fått n/a-inlägg-problemet i och med namnbytet, vilket jag hoppas ska lösas snart.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-16 21:34

Att byta från "Björn Leander" till "Marcus K" var ju spännande. Varken förnamn eller efternamn var rätt alltså? Du känner inte att du har något att förklara?

Ursprungligen av hugin:

Att byta från "Björn Leander" till "Marcus K" var ju spännande. Varken förnamn eller efternamn var rätt alltså? Du känner inte att du har något att förklara?

Tips, man kan ha två förnamn och två efternamn

Men hur vanligt är det?

Jag har det

  • Medlem
  • 2007-01-20 23:55

Nätan alla har mer än ett förnamn och ganska många har mer än ett efternamn...

Tycker inte detta med namnbyte är speciellt konstigt. Joakim Larsson böt ju till Joey Tempest och Kjell Lövbom till Kee Marcello. Det blev ju succé.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 12:52

Men i dagens moderna samhälle skulle man kanske bli mindre förvånad om Björn Leander bytte till Maria Nilsson?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 21:40

Alla som kommer från sydamerika har iaf två efternamn...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-01-25 17:41

Det "konstiga" ligger ju inte i att HA mer en ett för/efternamn, det är väl bara ovanligt att männsikor BYTER till ett annat i vuxen ålder.
Men personen i fråga kanske inte byter i verkligheten utan bara på world wide webb....

  • Medlem
  • 2007-01-25 21:09

basic: Jag har hört att det finns något som heter "äktenskap", vilket kan medföra en del byten av namn i vuxen ålder. Har jag hört. Av en kompis som hade hört det av en polare. Men det är nog bara ett rykte.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-01-25 23:55

jo om man gifter sig förstår jag med att man kan byta namn
Jag bara antar att det inte är fallet nu . . . om han inte i samma veva fick för sig att byta förnamnet.

Jag tror inte förklaringen är svårare än att Björn Leander var en pseudonym.

Vi kan säga som så att jag har ett efternamn, men tre förnamn. Dessutom är jag fortfarande ogift.

Detta börjar likna något sånt här:

As I was going to St. Ives,
I met a man with seven wives.
Each wife had seven sacks,
Each sack had seven cats,
Each cat had seven kits.
Kits, cats, sacks, and wives,
How many were going to St. Ives?

Zeus: Wait a minute, wait a minute, it's a trick! I forgot about the man.
John McClane: Man? What man? Fuck the man! I got ten seconds here!
Zeus: The riddle begins, "As I was going to St. Ives, I met a man with seven wives!"
John McClane: So?
Zeus: So, the guy and his wives aren't going anywhere.
John McClane: What are they doing?
Zeus: Sitting in the fucking road! Waiting on the moors! How the hell should I know?

1
Bevaka tråden