Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper Security Update 2007-001

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdatering gäller QuickTime och finns för QuickTime 7.1.3 på Mac OS X v10.3.9, Mac OS X Server v10.3.9, Mac OS X v10.4.8, Mac OS X Server v10.4.8 samt Windows XP/2000.

About Security Update 2007-001

Ändå rätt snabbt marscherat...Var väl inte så länge sedan buggen offentliggjordes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 23:29

Fint. Men vad har den för inverkan på QT? Fixar till lite buffer problem!

Börjar bli lagom trött på QT och jag har gett den en chans! Nu menar jag QT so medispelare! Det är segt att starta. Segt att ladda och 80% utav fallen så klara den inte att spela upp en vanlig .avi film! Vafan är det för elände. och då har jag installerat varenda codec och köpt till mig ett pro.

Vad har jag missat?

Min QT klarar numera allt som VLC klarar... Eller snarare, jag har ännu inte stött på en film som inte QT klarar av att spela upp. Dessutom startar den snabbt och bra för mig på en PB G4... Jag har den som mp3-spelare för att spela upp enstaka filer som jag inte vill att iTunes skall behöva dras igång för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 10:56
Ursprungligen av Capeman:

Min QT klarar numera allt som VLC klarar... Eller snarare, jag har ännu inte stött på en film som inte QT klarar av att spela upp. Dessutom startar den snabbt och bra för mig på en PB G4... Jag har den som mp3-spelare för att spela upp enstaka filer som jag inte vill att iTunes skall behöva dras igång för.

Vad är det för codec som du har då?

Ursprungligen av atomlab:

Vad är det för codec som du har då?

Det är nog superhemligt med tanke på att han inte skrev det först .
Eller så vill ha hålla stämningen hög så han kan posta igen

Ursprungligen av atomlab:

Vad är det för codec som du har då?

Ursäkta, har nästan jobbat dygnet runt, så jag har inte haft tid för forumet... Nja, nu kanske jag inte spelar så udda format, men givetvis DivX, Xvid, någon AC3-codec... Eftersom jag använder en Mac mini och Front Row till min TV så är jag inte speciellt sugen på att dra igång VLC för att vissa filmer inte funkar, så jag brukar kolla runt lite på nätet för att luska ut vilken codec som kan tänkas behövas. I dagsläget har jag nog ännu inte stött på någon videofil som jag inte kunnat spela upp. Men visst, handlar det om väldigt udda format kanske det kan vara svårt.

Med Perian och Flip4Macs WMV-komponenter klarar QuickTime att spela upp det mesta.

Men inte allt. Och i synnerhet aldrig Indeo Video 50 (IV50) - då får man gå över till QT Player i Classic dit det finns en codec.

1
Bevaka tråden