Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Last.fm-plugin till iTunes?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-24 23:40

Jag skulle vilja ha en plugin till iTunes som scrobblar låtarna till last.fm. En sådan funktion finns t.ex. för XMMS för linux. (Antar att även Winamp har det.) Finns något sådant? Skulle ju gott kunna vara en inbyggd funktion i iTunes...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-24 23:44

Jag skall bara förtydliga mig lite... Jag känner till att det finns ett last.fm-program att tanka hem från deras hemsida men det är inte det jag efterlyser. Jag skulle vilja att iTunes tog hand om inrapporteringen själv så att man inte behövde ha ett extra program igång bara för det. Dessutom föredrar jag sidan när det gäller att kolla rekommendationer och så, så det känns som man inte har så stor nytta av last.fm-klienten.

Jag kör med last.fm:s egna plugin, har aldrig stört mig på det och har inte märkt någon prestandaminskning (om det nu är det du oroar dig för). Annars finns väl iScrobbler, som jag tror fungerar, har inte testat dock, så jag kan inte säga att den gör precis det du vill.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-25 01:08
Ursprungligen av Lemino:

Dessutom föredrar jag sidan när det gäller att kolla rekommendationer och så, så det känns som man inte har så stor nytta av last.fm-klienten.

Det finns TVÅ st program man kan ladda hem. Du har uppenbarligen laddat hem den onödigt stora och fläskiga klienten som har funktionaliteten som du beskriver. Längre ner på deras download-sida så finns ett mindre och smidigare program att ladda hem som helt enkelt BARA sköter rapportering, inget annat.

Som heter iScrobbler, kan tilläggas. Finns en grupp här: http://www.last.fm/group/iscrobbler

Där finns senaste versionerna och annan info. Det bästa med den, förutom storleken, är att den synkar mot iPoden, så att man får med låtar man lyssnat på i iPoden till last.fm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-25 12:42

Nja, det är väl inte riktigt samma. Det ena är väl en plugin till iTunes medan det andra väl är ett "fullfjädrat" program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-25 12:43

Visserligen verkar ju båda HETA iscrobbler... Lite begreppsförvirring här känns det som.

Det blir lite enklare om du berättar om du har Mac eller PC. iScrobbler till MacOSX är ett separat program, som bara syns som en not i menyraden, men funkar bra. iScrobbler till Windoews är en iTunes-plugin. Dessutom finns flera andra last.fm-program till windows, iSproggler ska vara den som klarar iPodsynkning bäst.
http://www.last.fm/group/iSproggler

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-29 18:06

Jag kör Mac. Har installerat iScrobbler och det funkar bra. Tack för all hjälp. Nu är det bara fullt ogg-stöd som fattas så är allt väl med iTunes

  • Medlem
  • 2007-01-31 15:56

Hur får man iScrobbler (till PC windows) att synka ipoden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 18:15

hur installerar jag setup.py. det är python source code va?

1
Bevaka tråden