Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista i BootCamp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska beställa Vista via mitt jobb och undrar vilken jag kan ha till Bootcamp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 19:35

vilken?

Ursprungligen av 20hz:

vilken?

Det finns 3 varianter!
Sorry kanske inte var tydlig nog...?

Vista Home Basic

Vista Home Premium

Vista Ultimate

Rimligen bör alla funkar.
Kör själv med Vista Business och det funkar alldeles utmärkt.

Tror iofs inte att nåt annat än Business är släppt än, men annars ska vilken som helst gå. Alla tror jag levereas på samma dvd. Det kommer med andra ord vara licensnyckeln som avgör vilken version av Vista du kan köra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 00:43

Som tidigare personer säger. Alla fungerar. Inte fullt hundra 100% för boot camp osv. Men det kanske du redan vet.
Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Ultimate släpps först den 30 januari i butik, dvs rätt snart.

Business som Elamite skriver är redan släppt för företag och borde väll vara den licens ni bör köpa till jobbet också. Täcker det mesta. Vad ska du använda burken till?

Ang. Vista version

Ni bör inte köpa Vista Basic då den inte innehåller Aero det nya 3D interfacet. Den mest prisvärda är Home Premium OEM jag rek. att köpa 32 bitars då man senare kan beställa en 64 bitars disk till självkostnads pris från Miscrosoft. 64 bitars versionen saknar mycket drivrutiner samt att det saknas program som kör 64 bitar d.v.s. att köra 32 bitars program under 64 bitar är en nackdel performance mässigt.

Mvh
Michael P

Fungerar alla drivisarna som man har skapat genom bootcamp på vista?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-02-01 15:17

Jag testade Vista Ultimate på min mac mini och Aero fungerar. Drivrutiner och sånt tänkte jag inte ens på! Fungerade direkt.

1
Bevaka tråden