Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Internet SonyEricsson W850i, HUR??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 16:44

Jag fattar inte hur jag får min nya SonyEricsson att fungera som ett modem!? Jag kopplar in USB sladden, väljer Telefonläge och aktiverar USB internet i telefonen, men datorn fattar ju inte att det kommer internet genom USB. Kör iBook G4 medOSX.

Senast redigerat 2007-01-25 20:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 20:23

Verkligen ingen som har en aning? Går det över huvud taget?

  • Medlem
  • 2007-01-26 12:08

Såvitt jag vet fungerar inte uppkoppling via USB med SE och Mac. Bluetooth fungerar dock bra.
Lycka till!

Bluetooth får det bli. Skit i kabeln. Darrigare anslutning får man leta efter. parkoppla telefonen med Macen via Bluetooth och se till att välja att tillåta macen ansluta till internet via telefonen. Macworld hade en stor artikel om detta för ett par nummer sedan.

Se till att nätverket prioriterar Wifi/Ethernet via kabel och i SISTA hand via mobilens BT-anslutning. Annars kan du få dels en slö internetkoppling och en spännande räkning från din mobiloperatör efter en månad..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-04 18:28

Fasen, då måste man köpa en bluetooth adapter och sitta med den när man surfar i bilen. Jaja, så är det när man har en gammal iBook innan bluetooth blev standard.

USB funkar kanon

man behöver bara aktivera anslutningen i nätverks inställningar under (visa : konfigurera nätverks portar) där det dycker upp en anslutning som heter (en2)

sen får datorn ett ip nummer ifrån telefonen och då är det bara att surfa på.

1
Bevaka tråden