Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Special Event 20 feb? (Leopard, iLife, Mac Pro)

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-23 23:14

Macrumors
Vem ligger bakom Applerecon-sajten?

Klart intressant. Bara ett sidan 2-rykte, så man ska väl inte lita för mycket på det. För den som är lat citerar jag AppleRecon:

We have just gotten an anonymous tip from a source that indicates that Apple is planning a special event on February 20 to introduce Mac OS X 10.5 (Leopard), iLife ‘07 and iWork ‘07 as well as updated Mac Pros. Mac Pros will be available immediately with a free upgrade to 10.5 when it ships, and the ship date for 10.5 will be confirmed for 3/24/07 as we have been predicting for quite some time now.

Jag hade fått uppfattningen att Leopard hade rätt mycket saker kvar att lösa innan det var klar, så en release redan nu känns lite oväntad, om ryktet stämmer. Jag har iofs gissat på just 24 mars som datum för Leopards släpp.

En release nu? 24/3 är ju just vad "ryktet" säger som shipdate. Om dom har ett special event och presenterar Leopard och alla dess features 20/2 må så vara, att det inte skeppas förrens en månad senare är ju vad jag kallar release

Imorgon är det 20 februari. Blir nog till att kasta ett öga på Apple Store och Apple.com där nån gång efter lunch...

Angående spekulationerna kring 24 mars: Jag tar hellre ett försent men ordentligt testat 10.5 i maj än ett buggigt 10.5 i mars.

Om nu Apple har kvar hemliga stora finesser som inte presenterats ännu har jag svårt att se att det skulle hinnas testas ordentligt för att släppas redan i mars. De skulle ju i princip behöva vara "golden master" redan nu för att hinna trycka upp och distribuera om en månad.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-19 15:29

Det är ett oseriöst rykte som förmodligen är framtaget för att man är less på tystnaden om Leopard. Håll inte tummarna för att något speciellt händer i morgon, njut av dagen som vanligt istället.

Jag tror nog ändå något kan hända imorgon, det finns i alla fall ett antal produkter som inte uppdaterats på mer än ett halvår: Mac Pro, Mac mini och iMac. Så det är hög tid för dessa, speciellt för Mac Pro.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-19 15:51
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror nog ändå något kan hända imorgon, det finns i alla fall ett antal produkter som inte uppdaterats på mer än ett halvår: Mac Pro, Mac mini och iMac. Så det är hög tid för dessa, speciellt för Mac Pro.

Det finns inget att uppdatera iMac med. Det enda skulle kunna vara grafikkortet. Nya processorer med Santa Rosa och Leopard kommer inte förrän april-maj.:(

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-19 17:04

Nya bildskärmar kanske ?, PC CITY har sänkt priset på sina Apple skärmar, de kanske vill bli av med de "gamla" modellerna ?

Ursprungligen av Homy:

Det finns inget att uppdatera iMac med. Det enda skulle kunna vara grafikkortet. Nya processorer med Santa Rosa och Leopard kommer inte förrän april-maj.:(

Ah, just det. Ja det gör väl iMacen mindre trolig. Men ny Mac Pro är i alla fall lite hetare (om inte imorgon så inom en snar framtid).

Ursprungligen av Homy:

Det finns inget att uppdatera iMac med. Det enda skulle kunna vara grafikkortet. Nya processorer med Santa Rosa och Leopard kommer inte förrän april-maj.:(

Uppdaterade iMacs med någon speedbump och större hårddiskar borde iofs kunna dyka upp rätt snart.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-19 23:36
Ursprungligen av Simon Templar:

Uppdaterade iMacs med någon speedbump och större hårddiskar borde iofs kunna dyka upp rätt snart.

Det finns inga snabbare processorer tills Santa Rosa kommer och även då handlar det om 40-70 MHz, om inte Apple börjar överklocka Core 2 Duo eller går över till desktop-modellerna av C2D. Större HD tror jag inte på. Det finns få HD-storlekar kvar (160, 250, 400, 500, 750). Apple använder inte 400 GB och jag tror de fortfarande vill lämna de andra storlekarna som tillval. Kanske dags för en iMac utan skärm med desktop-C2D?

Ursprungligen av Homy:

Kanske dags för en iMac utan skärm med desktop-C2D?

Ja, det låter som min dröm om en "Mac Midi" (mitt emellan Mac mini och Mac Pro, med plats för dubbla diskar och utbytbart grafikkort).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 15:07
Ursprungligen av Homy:

Det finns inga snabbare processorer tills Santa Rosa kommer och även då handlar det om 40-70 MHz, om inte Apple börjar överklocka Core 2 Duo eller går över till desktop-modellerna av C2D. Större HD tror jag inte på. Det finns få HD-storlekar kvar (160, 250, 400, 500, 750). Apple använder inte 400 GB och jag tror de fortfarande vill lämna de andra storlekarna som tillval. Kanske dags för en iMac utan skärm med desktop-C2D?

Går det att trycka in Intels Core 2 Quad i Imac:en? Att Apple bara ersätter Core 2 Duon i nuvarande burk alltså?

Länk till Intels hemsida: http://www.intel.com/products/processor/core2quad/index.htm?iid=prod+news_C2Q6600

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-20 15:58
Ursprungligen av Solid:

Går det att trycka in Intels Core 2 Quad i Imac:en? Att Apple bara ersätter Core 2 Duon i nuvarande burk alltså?

Länk till Intels hemsida: http://www.intel.com/products/processor/core2quad/index.htm?iid=prod+news_C2Q6600

Inte som iMac ser ut idag. Den använder mobil C2D. De första mobila quad core kommer tidigast i höst. De quad core som finns idag är desktopversionen och varmare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 16:04
Ursprungligen av Homy:

Inte som iMac ser ut idag. Den använder mobil C2D. De första mobila quad core kommer tidigast i höst. De quad core som finns idag är desktopversionen och varmare.

Tack för klockrent svar!

Då får man kanske nöja sig med en 24" C2D...

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det har varit förvånansvärt tyst på ryktesfronten den senaste tiden om eventuella produkter den här veckan.

Sant. Det i sig brukar betyda att inget kommer att hända, för när det väl närmar sig brukar det nästan alltid komma rykten precis innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-19 15:44

Njut av semlorna istället. Jag har hört flera rykten från säkra källor om att semlor ska finnas tillgängliga imorgon tisdag 20 febr.:cool:

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-19 17:21

Kan man bara lansera 10.5 sådär. Jag menar de behöver väl skicka en inbjudan till pressen några dagar/ veckor innan och dema hela grejen och sedan med buller och bång One more thing... eller ?

Ursprungligen av what:

Kan man bara lansera 10.5 sådär. Jag menar de behöver väl skicka en inbjudan till pressen några dagar/ veckor innan och dema hela grejen och sedan med buller och bång One more thing... eller ?

Jo, du har rätt, om det ska vara ett riktigt "special event" (som rubriken på tråden talar om) så brukar det gå ut inbjudan och så en tid innan. Däremot släpper Apple emellanåt uppdateringar av produkter utan förvarning (vanligtvis på en tisdag em svensk tid).

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-19 20:48
Ursprungligen av Adrian B:

Apple emellanåt uppdateringar av produkter utan förvarning (vanligtvis på en tisdag em svensk tid).

Jodå tisdagar känner man mycket väl till men att släppa 10.5 imorgon kan vi ju bara drömma om

Ursprungligen av what:

Jodå tisdagar känner man mycket väl till men att släppa 10.5 imorgon kan vi ju bara drömma om

Det var aldrig tal om att släppa 10.5 imorgon, bara att Apple skulle avslöja mer innehåll samt sätta ett slutgiltigt leveransdatum.

Men jag är som sagt ändå mer inne på att *om* något händer så är det ny hårdvara. Och bristen på nära rykten tyder till och med på att antagligen inte ens händer.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-19 17:24

Skickar de en inbjudan imorgon kl 5 på morgonen kommer ju varenda kotte var där ändå.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-19 18:44
Ursprungligen av EJ:

Skickar de en inbjudan imorgon kl 5 på morgonen kommer ju varenda kotte var där ändå.

Tidigare när det varit Apple Special Event så har ju folk fått veta detta några dagar innan så jag tror knappas att det kommer något nytt i morgon. Kanske möjligen en skärm eller något smått men inte nån dator. Kankse vi får reda på när 10.5 Skeppas..och får ett datum har jag nån med mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-19 17:32

Hoppas på nya skärmar,, jag behöver köpa några nya till kontoret, och väntar på att Aplle ska uppgradera..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-19 19:07

Jag håller tummarna för en uppgradering av skärmarna. En 24" och isight i samtliga. Gärna möjlighet att välja "glänsande" som på de bärbara också. Skulle behöva en stor skärm som jag kan koppla in MB:en i, men vill inte gå mist om isighten.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-19 20:51
Ursprungligen av Kalle W:

Jag håller tummarna för en uppgradering av skärmarna. En 24" och isight i samtliga. Gärna möjlighet att välja "glänsande" som på de bärbara också. Skulle behöva en stor skärm som jag kan koppla in MB:en i, men vill inte gå mist om isighten.

Vill du verkligen ha en Glossy? iSight bara måste komma men jag är säker på att det kommer i form av något revolutionerande?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-19 21:15
Ursprungligen av bossep:

Vill du verkligen ha en Glossy?

Jepp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-19 22:17

Jag vill också ha en Glossy 24" med lite skön upplösning, isight..

Kalle,, jag sätter på mig min permesanhatt och nävertofflor, offrar ett lamm, dansar regndansen baklänges, så kanske våran önskan går i uppfyllelse, det har funkat förr..

/F

Mer rykten kring 10.5: Mac OS X Leopard 10.5 at End of March?

Though unconfirmed, Financialwire.net claims that Apple's Mac OS X 10.5 Leopard will be shipping by the end of March "according to sources."

This date corresponds to an earlier report from ThinkSecret that Leopard development was "wrapping up faster than many at Apple even anticipated". Based on this earlier report, the new versions of iLife '07 and iWork '07 are expected alongside Leopard.

Even after many false rumors about potential Apple media events, buzz continues about the possibility of a future Apple release event.

Bevaka tråden