Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - Önskemål om nya funktioner

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skapar en separat diskussionstråd där vi samlar önskemål om nya funktioner. Om du tycker att någon funktion saknas här på 99.se är du välkommen att skriva om det här. Var så tydlig som möjligt!

Om du däremot har problem med en redan existerande funktion ber vi dig skriva här:
http://www.99.se/feedback/208720-99-buggrapporter.html

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-01-14 20:38

De användare som man har i kompislistan borde kunna få nån färg i "vilka är online" nu är det ett + bakom namnet, men är plusset rött så ser man enkelt vilka som är online av ens polare.

  • Medlem
  • 2007-01-15 17:47

jag tycker att på 99pods forum under mjukvara bör det vara en annan del som heter t.ex övrig mjukvara för diskutioner angående yamipod och liknande

  • Medlem
  • 2007-01-15 19:51

Att kunna välja och vraka bland alla tillgängliga forum, dvs bygga sig sitt eget favoritforum. T.ex. så vill jag ha allt från 99mac utom allt under "i praktiken", sedan vill jag ha "instrument" från 99musik, samt "fyll din ipod" från 99ipod. Det blir den helhet jag vill ha.

Alla mina sökningar skall sedan baseras på mitt urval. Jag skall få en egen "förstasida" som listar forumen på samma sätt som http://www.99.se/ipod/ idag gör för alla forum.

  • Medlem
  • 2007-01-15 20:24

Jag skulle även vilja ha en "Dagens aktiva" för hela siten. Kanske en admin-önskan i första hand, men jag tror att det kan leda till mer cross forum engagement...

Ursprungligen av Baron:

Jag skulle även vilja ha en "Dagens aktiva" för hela siten. Kanske en admin-önskan i första hand, men jag tror att det kan leda till mer cross forum engagement...

Gå till 99.se och klicka på "dagens aktiva" så finns det redan

Nya förstasidan kommer vara nyckeln till framgång tror jag - där samlar vi det bästa och senaste från alla delar av sajten. Jag och Belak skissar på det sedan en tid tillbaka men alla dessa buggar kom före.

  • Medlem
  • 2007-01-15 20:47

Ja jo, jag såg just att Dagens aktiva från nåt gemensamt forum fortfarande ger en sökning över hela linjen. Som rakt här ovanför tex.

Jag vill kunna skapa nya trådar utan att först behöva bläddra fram till rätt forum. Lever man i "Nya inlägg" så känns det hyfsat omständigt.

(dessutom så är det ju sååå web 1.0 med kategorier. bättre med nyckelord på alla trådar istället )

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-15 21:40

Våga vägra web 2.0!

För övrigt har jag många idéer grejor jag skulle vilja ha med på framsidan, jag tror det kan sammanfattas som "modulärt god mos"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-15 21:45

och :kakaa:, glöm ej denna helgedom!

Håller helt med Arete angående :kaaaka!: och ser helst en justering av - den senare ser mest ut som den har svart läppstift eller genomgått en läppförstoring...

(dollargrin är rätt ful också, men är ju lätt att låta bli att använda den.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 11:07

Jag vill att den svarta "menu baren" överst ska finnas tillgänglig hela tiden, alltså även när man scrollar neråt. Då kan man snabbare byta melllan de olika avdelningarna. Jag antar att det kommer att bli fler alternativ att välja bland..?

Ursprungligen av Seretur:

Jag vill att den svarta "menu baren" överst ska finnas tillgänglig hela tiden, alltså även när man scrollar neråt. Då kan man snabbare byta melllan de olika avdelningarna. Jag antar att det kommer att bli fler alternativ att välja bland..?

Jag har också tänkt i ungefär de banorna.
Det skulle iallafall vara bra om menyn fanns nedest på sidan också, istället för bara överst. Fast det är iofs. inte så snyggt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-16 23:21
Ursprungligen av Seretur:

Jag vill att den svarta "menu baren" överst ska finnas tillgänglig hela tiden, alltså även när man scrollar neråt. Då kan man snabbare byta melllan de olika avdelningarna. Jag antar att det kommer att bli fler alternativ att välja bland..?

Hade definitivt uppskattats! Även jag tycker att det börjar bli pilligt att hålla på och scrolla varje gång man vill kika in på iPod-delen..

En FAQ-sida som 99musik hade förut vore bra.

Större inbox för PM!
Nu när alla siter är ihopslagna så finns det väl en massa medlemmar som har mer än 50 PM?

Just nu finns visserligen inte mina PM alls (förutom de från 99pod), men när/om de slås ihop med de från 99mac och 99musik så blir det iallafall lite mer än 50 stycken.
Det kanske är det som är problemet? Mina PM "finns" inte eftersom jag har för många?

  • Medlem
  • 2007-01-16 23:18

Föreslår Home-knappen som lösning på det problemet.

(helt utan ironi. det var alldeles nyligen jag lärde mig att den knappen var användbar )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 23:18

Jag vill också ha en kaaaka-smiley, helst en helt ny (eller gammal) uppsättning smilisar, de här är faktiskt inget snygga.

Sen tycker jag att det borde finnas en svaraknapp när man läser PM, det finns knappar för "radera", "skicka vidare" och "citera" men det finns ingen för att bara svara rakt av.

  • Medlem
  • 2007-01-16 23:24
Ursprungligen av makari:

Jag vill också ha en kaaaka-smiley, helst en helt ny (eller gammal) uppsättning smilisar, de här är faktiskt inget snygga.

Sen tycker jag att det borde finnas en svaraknapp när man läser PM, det finns knappar för "radera", "skicka vidare" och "citera" men det finns ingen för att bara svara rakt av.

"Citera" följt av "markera allt" ger den funktionen. Men jag håller med om att det kunde vara lite snyggare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 23:55

Jo, ibland vill man ju bara svara utan att nödvändigtvis citera det gamla meddelandet och då känns det ju lite bakvänt. Sen kan det vara förvirrande för nya medlemmar som letar förgäves efter en svaraknapp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-17 01:11

Skriver under på svarsknapp jag också.

En sak jag verkligen saknar är "liknande diskussioner". Det var ju underbart att ha den som ger förslag på liknande/relaterade trådar, ibland hittade man riktiga gobitar från den.

Jag tycker det är krångligt att hitta sök knappen. Tex måste jag från huvudsidan trycka på "forum" "nya inägg" "sök i forumen" som står jämte sökresultat. Man ska väl inte behöva göra en sökning för att hitta sökningen? Jag kanske är helt blind iofs?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-17 16:49

Läste denna diskussion. http://www.99.se/feedback/209514-vilka-rubriker-aer-gemensamma.html

Och kom att tänka på en sak. Vet inte om det är genomförbart men det vore smidigt om man kunde se vilka diskussioner som var gemensamma med olika färger på pratbubblorskärmarna. ( Eller vad dom kallas ) Exempel: Dom gemsamma som ligger under 99 grön färg, Gemensama 99mac och 99musik, brun och orange. Gemensamma 99mac och 99ipod, brun och röd.

  • Medlem
  • 2007-01-29 18:22
Ursprungligen av Marco:

Och kom att tänka på en sak. Vet inte om det är genomförbart men det vore smidigt om man kunde se vilka diskussioner som var gemensamma med olika färger på pratbubblorskärmarna. ( Eller vad dom kallas ) Exempel: Dom gemsamma som ligger under 99 grön färg, Gemensama 99mac och 99musik, brun och orange. Gemensamma 99mac och 99ipod, brun och röd.

Den skriver jag under på.

Jag skriver under på smiliesnacket - dom som är nu ser ut som något ur ett sektforum.
Här är dom gamla: http://forum.spray.se/misc.php?do=showsmilies
Här är en hel del andra sköna: http://forums.ceruleanstudios.com/misc.php?action=showsmilies, bl.a kaakaa'n.
O ännu fler: http://forum.console-tribe.com/misc.php?do=showsmilies

Jag skulle vilja ha sökurl:er för de olika forumen. Istället för search.php?do=getnew och en milslång rad med exlude= så vore det smidigare med något i stil med search.php?do=getnew&forum=(musik alt mac alt ipod)

Alldeles nyss fick jag tex upp CMS-forumet när jag använde mitt bokmärke för att söka. Visst, det är enkelt att uppgradera ett bokmärke, men det verkar smidigare att sköta sånt bakom kulisserna på 99.se istället för att tusentals medlemmar ska behöva uppdatera sina bokmärken varje gång ett nytt underforum läggs till. (Okej, det kanske inte händer så ofta, men ändå.)

Det borde väl vara ganska lätt att fixa genom URL-omskrivning?

*rys*

Ursprungligen av ztaafen:

*rys*

Stäng fönstret!

Samma innehåll på "diskussion" och "senaste inlägg"

Skulle vilja att datum tillfördes på inläggslistningarna i fältet "Diskussion / Skapades av" (på samma sätt som fältet "Senaste inlägg").

På motsvarande sätt skulle jag vilja att preview även fanns på "Senaste inlägg" (på samma sätt som "Diskussion / Skapades av").

M.a.o. skulle dessa fält vara likvärdiga. (Blir det ont om plats kan man ju ta bort det myucket subjektiva och därmed ointressanta fältet "Värdering", eller hur?)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-29 12:45
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Skulle vilja att datum tillfördes på inläggslistningarna i fältet "Diskussion / Skapades av" (på samma sätt som fältet "Senaste inlägg").

På motsvarande sätt skulle jag vilja att preview även fanns på "Senaste inlägg" (på samma sätt som "Diskussion / Skapades av").

M.a.o. skulle dessa fält vara likvärdiga. (Blir det ont om plats kan man ju ta bort det myucket subjektiva och därmed ointressanta fältet "Värdering", eller hur?)

Håller helt med dig.

Bevaka tråden