Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dålig ska Mighty Mouse vara egentligen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-14 21:56

Har nu min andra Mighty Mouse där scrollbollen lagt av. Den första byttes av verkstan men det to ju en vecka.
Jag har provat alla dessa rengöringstekniker, men dels känns det lite "budget" att behöva göra så, och dels funkar det inge vidare.

Så, har jag råkat ut för två måndagsex eller ka man inte förvänta sig bättre kvalitet på denna mus?

Samma sak här. Det värsta är att det knappt finns några bra alternativ om man vill ha en bluetoothmus. :/

Efter ca 2 månader blir jag först nu besviken på Mighy mouse, fast trådbunden.
Scrollkulan vill inte scrolla nedåt, men uppåt fungerar bra, likaså horisontellt.

Försökte rengöra den enligt olika anvisningar utan bättre resultat.
Ska man lämna in den till verkstaden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-23 07:25
Ursprungligen av daniels:

Efter ca 2 månader blir jag först nu besviken på Mighy mouse, fast trådbunden.
Scrollkulan vill inte scrolla nedåt, men uppåt fungerar bra, likaså horisontellt.

Jag råkar ständigt ut för samma problem, men det hjälper med att rengöra den, men när det går en dag innan att samma sak händer igen tycker jag att MM är ett misslyckande. Jag skulle inte köpa en separat i dagsläget till någon dator.

Ursprungligen av Timber:

Jag råkar ständigt ut för samma problem, men det hjälper med att rengöra den, ...

Jag vågar bara rengöra den med microduken jag har hemma. Fanns en guide på nätet som visade hur man bände upp de undre plastdelarna från MM för att komma åt smutset, men då är jag orolig att en eller flera komponenter kommer ta stryk, så jag avstår. Ska se om folket på MacSupport kan hjälpa mig till helgen.

Solid »
- Självklart! Rena händer är A och O när jag smeker henne.
Tyvärr finns skit överallt ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 09:31

Har ni provat att tvätta händerna innan ni sätter er vid datorn? Ingen lösning, men en förebyggande åtgärd...

Jag har samma problem, efter två månader kan jag inte rulla neråt. Vad gör man?

Microduk är bra! Håll musen upp och ner och scrolla mot en svag fuktad bit isf.

Ett annat bra tips är att ta en smal tejpbit och få ner den i hålet. Då kan man scrolla runt med tejpen mellan kular och smutset och få smutstet att fastna på tejpen! Svårt att förklara i text, men riktigt bra tips!

Rengöringsservetter för tangetbord eller skärm. Rulla mot en sådan. Så fick jag fart på min igen.

1
Bevaka tråden