Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd: 19" TFT med DVI

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-12-25 01:32

Hejsan.

Har en Macbook + en DVI adapter och jag fick en skärm(presentkort) i julklapp idag:)

så jag tänkte köpa mig en 19" TFT, men har inte jättestor koll.
Skulle vara jättesmidigt om den har DVI ingång, då jag redan har den adapter, så slipper jag lägga ut 250-300:- på en VGA adapter.

Ett plus är om skärmen går att köpa på t.ex: jmedata(butiken), siba,elgiganten,onoff,etc,etc, alltså affärer. Både så man kan klämma lite på den och så man slipper fraktkosnaden och väntan

Priset får gärna ligga runt 2000-2800:- ungefär.

God jul och tack på förhand.

*edit*
Alternativet finns ju att köpa en skärm utan DVI ingång och köpa till en mini-DVI -> VGA adapter (till macbooken)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-25 01:42
Ursprungligen av brange:

Hejsan.

Har en Macbook + en DVI adapter och jag fick en skärm(presentkort) i julklapp idag:)

så jag tänkte köpa mig en 19" TFT, men har inte jättestor koll.
Skulle vara jättesmidigt om den har DVI ingång, då jag redan har den adapter, så slipper jag lägga ut 250-300:- på en VGA adapter.

Ett plus är om skärmen går att köpa på t.ex: jmedata(butiken), siba,elgiganten,onoff,etc,etc, alltså affärer. Både så man kan klämma lite på den och så man slipper fraktkosnaden och väntan

Priset får gärna ligga runt 2000-2800:- ungefär.

God jul och tack på förhand.

*edit*
Alternativet finns ju att köpa en skärm utan DVI ingång och köpa till en mini-DVI -> VGA adapter (till macbooken)

En TFT ska ha DVI. Dessutom är jag lite intresserad utav widescreen. Det är snyggare Samsung gör en enligt spec bra sådan. Dom har ofta (tillräckligt) naturliga färger och en behaglig bild.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-12-25 12:35

Ja, jag tycker också det.
Fast på speccen för många står det bara att den har VGA gränssnitt. Får åka iväg till någon affär och se med egna ögon istället:)

  • Oregistrerad
  • 2006-12-25 14:42

Själv har jag en 19 widescreen med både vga och dvi utgång! Den är ganska bra i den prisklassen alifall! Den heter HP w19b

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-25 16:27

Se till att INTE bli pålurad en TFT med bara VGA-ingång, en TFT ska ha DVI, av mer än ett skäl. Om inte bara för att VGA är en standard på väg bort medans DVI är på frammarsch

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-25 16:36
Ursprungligen av Bjarte:

Se till att INTE bli pålurad en TFT med bara VGA-ingång, en TFT ska ha DVI, av mer än ett skäl. Om inte bara för att VGA är en standard på väg bort medans DVI är på frammarsch

Av det främsta skälet att slippa två onödiga DA-omvanldlingar, vilket ger bättre bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 00:03

jag har en sån här http://www.xerox-displays.info/gallery_xa7.html
köpte för drygt ett år sedan, men nu har den sjunkit rejält i pris. grymt nöjd.

Vi har köpt några LG-skärmar på jobbet. De är mycket prisvärda men jag vet inte om de finns i widescreen.

varför ska du ha en 19 tums skärm, du får inte flera pixlar än en 17 tummare. Köp en 20 tums istället.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-08 20:17

Söker också skärmar av denna typen för min macbook. Widescreen, bra färgåtergivning (hobbygrafisktarbete) och 19-20". Tyvärr är jag student och vill helst hamna i 2000kronorsklassen, pris är högst vesäntligt ms är inte speciellt viktigt, spelar ändå inte.

1
Bevaka tråden