Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook - ojämn svärta på skärmen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-21 23:21

Jag har en knappt två veckor gammal macbook c2d 2.0.

När jag idag för första gången skulle kolla DVD-film, inser jag hur ojämn bakgrundsbelysningen är.
Skärmen är inte svart över hela ytan och man måste sitta precis i höjd för att få svärta i filmenbildens "mitt".

Ska det vara så?

Kolla bifogade filer. Den ljusare tagen på lite längre slutartid, så den är överdrivet ljus. Visar dock den bristande jämnheten i ljuset tydligar.

Datorn är köpt i butik - bör jag reklamera (vill) och vad tror ni svaret blir?

/M

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-22 19:29

Ingen??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-22 19:59

Ta med dig den till butiken och visa hur det ser ut. Om det är så störande som du beskriver lär de säkert se till att du får den fixad.

Macbook har precis som iBook innan den en erkänt svag skärm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-22 20:52

Det där ser inte bra ut, min MacBook CD har inte det problemet testa precis med DVD-spelaren. Dock är MB:ens skärm ingen höjdare överlag. Har en helt OK upplösning och ljusstyrka men i övrigt håller den inte måttet. Detta tycker jag är väldigt tråkigt då helhetsintrycket av datorn dras ner betydligt av detta.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-01-23 07:22

[QUOTE="AppleMT;1219110"]Det där ser inte bra ut, min MacBook CD har inte det problemet testa precis med DVD-spelaren. Dock är MB:ens skärm ingen höjdare överlag. Har en helt OK upplösning och ljusstyrka men i övrigt håller den inte måttet. Detta tycker jag är väldigt tråkigt då helhetsintrycket av datorn dras ner betydligt av detta.[/QUOTE

Nästan alla LCD-monitorer ser ut sådär. Gå in i en tv-butik ock kolla platt-tv från sidan och du kommer efter ett tag kunna lista ut vilka som är LCD eller plasma. Betraktningsvinkeln på macbook är dock lite i sämsta laget, det kan jag hålla med om
Att reklamera den hjälper inget. Nästa macbook kommer se likadan ut.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-23 08:02

OK, jag släpper det och går vidare i livet.

1
Bevaka tråden