Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se föreläsningar från Distansakademin

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-22 15:43

Har problem med att titta på föreläsningar från Distansakademin, får upp en ruta med den här texten när jag klickar på play:

"Sidan ”Ekonomihögskolan Växjö Universitet” har innehåll av MIME-typen ”application/x-mplayer2”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen."

Har laddat ner Mplayer men jag vet inte vart jag hittar insticksfiler. Jag är öppen för andra lösningar också. Måste få det att fungera snarast, suger rätt hårt om jag måste leta reda på en windowsburk varje gång jag ska se en föreläsning!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-22 17:19

är det inte windows media pluging du behöver - enat flip 4 mac ( nyare - testa först ) eller windows media player

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=windowsmedia

  • Medlem
  • 2007-01-22 21:52

Tack för tipset men det hjäpte inte, det enda som hände var att rutan inte kom upp igen. Jag har testat med tre webbläsare Safari, Firefox och Netscape men ingen fungerar.

Jag visste att aftonbladets webbtv inte fungerade i safari innan installatonen och efter var det likadant, om det nu kan ge någon ledtråd. Aftonbladet Tv fungerar dock i FireFox

  • Medlem
  • 2007-01-23 16:16

Skickade ett mail till kursansvarig, han påstod att det kunde ha med brandväggen att göra. Är det något som låter logiskt, för något?

MIME-typen ”application/x-mplayer2

På min nya Macbook kan jag inte se dessa filer men på min G5 som jag har installerat Windows Media Player så går det utmärkt att se dessa filer. Hade tänkt slippa köra WMP och bara använda QT och VLC men jag har inte hittat något annat sätt. Antagligen måste man ha alla dessa tre och den lille kusinen Realplayer.

sida som förklarar lite runt denna plugin

1
Bevaka tråden