Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tivoli Model 1 konstant igång?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en Tivoli Audio Model One som köksradio sedan några år och trivs utmärkt med den. Kopplar väldigt ofta in iPod på den och det funkar fint. Men ikväll gjorde jag något jag aldrig gjort förut och kopplade in hörlurar i den, för att lyssna på P3 Soul när jag diskade. Döm om min förvåning när jag kunde höra radioprogrammet, mycket svagt, redan innan jag satt på apparaten. Den stod i off-läge och jag kunde ändå svagt, men tydligt för Mats Nileskär tjôta med Tech Nine. När jag slog på apparaten kunde jag dra ner ljudet till 0 och få knäpptyst i lurarna, men så fort jag stängt av apparaten kunde jag återigen höra sändingen, tillräckligt väl för att kunna byta mellan kanalerna och höra vad som sades och spelades.

Är det här normalt? Har alla apparater så mycket ström genom sig i avstängt läge? Någon annan som testat sin Tivoli Model One på det här viset?

En intressant detalj är att samma fenomen INTE uppträder i vår Tivoli Model Two. Där är det knäpptyst i lurarna när apparaten är avstängd.

Hej, jag Tivoli Model Three och en Pal och dom är tysta båda två.

1
Bevaka tråden