Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knarrande hölje...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja nu sitter man här med sin kära MacBook efter två veckors ägande. Datorn fungerar klockrent tekniskt sett men jag hade lite problem med användarne i början men det var själförvållat då en kompis instalera den efter att han köpte den i usa. Men det löste sig efter en ominstalation som var en nyttig och trevlig uplevelse. Man blev ju av med lite onödiga progs med på köpet som endå alldrig skulle användas

Saken är nu den att jag har upptäkt att datorn knarrar som sjutton i övre högra hörnet. Alltså på samma stället där du hittar On knappen för dig som är lite vilsen i pannkakan. Det är ganska så störande då jag är extremt ljudkänslig. Jag har kollat med en polares macBook som är ett halvår nu och den har inte alls samma "skavank". Sen är en annan sak att skärmen passform mot datorn i ihopvikt läge inte ör helt 100. den ör lite förskjuten till vänster i nederkant. Dock e detta en skitak som jag kan godta. det e inte hela värden men alla små saker gör ju det till en stor.

Vad tror ni om chanserna att få det tillfixat? känns ju som ett smärre måndagsex ju

hade också en macbook med skev skärm sådär som du beskriver. Jag fick den utbytt på grund av att mousepaden och lite andra saker inte var som de ska. Nu sitter jag med en MacBook som inte är skev eller liknande vilket är skönt för skärmen måste ju också vara skev då nör du har den uppvikt inte sant?. Dock är denna skärmen lite ljusare än den förra vilket ibland stör mig men nu sitter jag iaf på en i stort sett felfri dator. Har det gått mindre än två veckor kan du returnera annas blir det jobbigt. Lämna in den annars.

Hellre en skev skärm än att sitta på en bärbar pc. OS X är äckligt snyggt och skönt att använda:p

P.S att MacBooken knarrar får du nog leva med de gör nog de flestas MacBooks då de är gjorda av plats osv. så det är nog inget du kan göra åt om det inte är ovanligt mycket och hela datorn knakar.

Nej tyvärr har det gått över två veckor sen den är köppt. Dessutom var den köpt på 5th avenue. i NewYork så det e inte bara att knata tillbaka med den. Sen att skärmen är skev. det är bara nån millimeter så det är inte särskilt störande. Men knarrandet känns lite små jobbigt då det är "lokalt" i det övre högra hörnet bara. Inte nån annan stans.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-07 18:31
Ursprungligen av Little Elk:

Nej tyvärr har det gått över två veckor sen den är köppt. Dessutom var den köpt på 5th avenue. i NewYork så det e inte bara att knata tillbaka med den. Sen att skärmen är skev. det är bara nån millimeter så det är inte särskilt störande. Men knarrandet känns lite små jobbigt då det är "lokalt" i det övre högra hörnet bara. Inte nån annan stans.

Varför ska du "knata tillbaka"? Apple har ju världsgaranti på sina produkter, bara att ringa Apple Sverige och höra vad dom säger alltså. Sen får du antagligen skicka in den för reparation.

  • Medlem
  • 2007-01-20 16:18

Min MBP knirrar också lite i övre högra hörnet. Ljudet kommer när skärmen kommer i någon form av rörelse, t.ex om man sitter med datorn i knät och inte sitter helt still...

Jag hittade idag två skruvar i detta hörn så jag ska testa att dra åt dessa imorgon lite lätt. och se om detta kan förbättra situationen något. Raporterar om hur det går sedan givetvis

Ursprungligen av Little Elk:

Jag hittade idag två skruvar i detta hörn så jag ska testa att dra åt dessa imorgon lite lätt. och se om detta kan förbättra situationen något. Raporterar om hur det går sedan givetvis

Blev det något bättre?

Upplever också att min MacBook knakar lite. Det är mest när jag ändrar läge på skärmen. Jag måste nog springa in med den på butiken någon dag och be dom kolla på det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-07 18:35

Ni kan alltid ringa till Apple och berätta om knarrande gångjärn, delen som man kan svänga display.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-24 14:01

Kan det klassas som ett fabrikationsfel att skärmen knarrar när man öppnar och stänger datorn? Har en MacBook från 2006 som gnisslar vidrigt när man ändrar skärmens läge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-23 02:14

Samma problem här, börjar driva mig till vansinne... Går det på garantin / finns det n¨t enkelt och bra sätt att lösa det på? olja tex

1
Bevaka tråden